Rabobank stuurt sales en marketingactiviteiten aan met DataDistilleries

8 juli 2003, 12:19

Nederland’s grootste financi?le instelling verwacht enkele miljoenen Euro’s te besparen door mailvolumes met 30% te verminderen, en de omzet te verhogen door gerichte verkoopleads te genereren voor haar 1500 kantoren.

DataDistilleries, marktleider op het gebied van voorspellende, real-time analytische software, heeft vandaag bekendgemaakt dat Rabobank, Nederland’s grootste financi?le dienstverlener, de software van DataDistilleries heeft aangeschaft om haar verkoop en marketingcampagnes beter aan te sturen. DataDistilleries’ analytische software zal de financi?le adviseurs binnen het uitgebreide internationale kantorennetwerk van de bank voorzien van gerichte leads voor cross-selling aan bestaande klanten. Daarnaast is Rabobank met de software in staat om zeer effectieve, actiegerichte marketingcampagnes op te zetten, in slechts een kwart van de tijd die voorheen benodigd was. Hierdoor kan Rabobank de 30 miljoen brieven die per jaar worden uitgestuurd, met een derde terugbrengen, wat resulteert in jaarlijkse kostenbesparingen van enkele miljoenen Euro’s.

Met 58.000 medewerkers, 1.500 kantoren en 9 miljoen klanten is de Rabobank Groep marktleider in Nederland. De implementatie van DataDistilleries onderstreept de strategie van de bank om haar leidende positie uit te breiden door optimaal gebruik te maken van de reeds aanwezige informatie over klanten, teneinde langdurige en winstgevende klantrelaties op te bouwen. De software van DataDistilleries zal de klantenbestanden van Rabobank analyseren en de lokale financi?le adviseurs cross-sell aanbevelingen doen die relevant zijn voor de klant ?n maximaal winstgevend voor de bank. De miljoenen gekwalificeerde leads die DataDistilleries naar verwachting zal genereren, zullen leiden tot aanzienlijke extra inkomsten.

Tevens zal de bank de effectiviteit van haar direct marketingcampagnes voor werving, cross-selling en behoud van klanten, dankzij DataDistilleries kunnen verhogen. Met de analytische software kan Rabobank berekenen welke klanten de hoogste kans hebben om in te gaan op een speciaal aanbod en wat dit de bank zal opleveren. In plaats van het selecteren van de beste klanten voor een campagne, zal nu de beste campagne (wat betreft responskans, klantwaarde en risico’s) worden geselecteerd voor een specifieke klant.

Paul Groenland, projectmanager databasemarketing van Rabobank: “Na een grondig onderzoek van de markt in analytische oplossingen hebben we voor DataDistilleries gekozen vanwege het gebruiksgemak en het diepgaande inzicht dat wordt geboden in klantgedrag en -winstgevendheid. We zijn ervan overtuigd dat de software snel tot resultaten zal leiden. Daar komt nog bij dat DataDistilleries naadloos aansluit bij onze huidige CRM-omgeving, waardoor een solide, toekomstbestendig platform ontstaat waarmee wij onze klanten via elk kanaal op een persoonlijke basis kunnen benaderen.”

Marcel Holsheimer, president en oprichter van DataDistilleries, voegt hier aan toe: “Rabobank is een belangrijk financieel instituut met miljoenen klantcontacten per jaar. Ons vermogen deze contacten te stroomlijnen en nog effectiever te maken zal de bank enorme voordelen opleveren. Het verheugt ons te werken met zo’n toonaangevende instelling, en we zien uit naar verdere ontwikkelingen zoals het bieden van verkoopsuggesties op de internetsite. Rabobank is met meer dan 1 miljoen online klanten ??n van de meest bezochte internetbanken van Europa; het inzetten van DataDistilleries voor cross-selling op internet zal dan ook eveneens een enorme impact hebben.”

Bron:

http://www.persberichten.com/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!