Rabobank introduceert de Derde Week van September

10 september 2003, 16:00

In navolging van de Derde Dinsdag in September waarop de overheid haar Miljoenennota presenteert, begint de Rabobank vandaag met de campagne de Derde Week van September. Internet speelt in deze campagne een grote rol.

De Rabobank merkt dat klanten ge?nteresseerd zijn in Prinsjesdag, maar het de vraag oproept ?wat betekent dat voor mijn portemonnee??.

De campagne haakt aan op Prinsjesdag en wat de persoonlijke consequenties voor klanten zullen zijn. Doel van de campagne is dan ook om mensen te bewegen hun eigen financi?le balans op te maken. De campagne loopt van 9 tot en met 20 september en bestaat onder andere uit tv-commercials, radio-spots, direct mails, internetbannering en posters. In alle uitingen staat De Troon centraal.

Op de speciale actiesite de Derde Week van September op rabobank.nl staat informatie over de onderwerpen uit de miljoenennota die voor klanten relevant zijn. Daarnaast staan er rekenmodules en planningstools, zoals bijvoorbeeld de bugdetplanner en de pensioentoets. Naar verwachting zal de overheid ingrijpen in de huidige pensioenvoorziening waardoor mensen langer moeten doorwerken, in plaats van korter. Daarbij zal de eigen bijdrage stijgen. Eerder stoppen met werken of een hoger pensioen moeten consumenten dus zelf regelen. Rabobank heeft daarvoor de pensioenplanner ontwikkeld, zodat klanten op eenvoudige wijze kunnen nagegaan welke bijdrage nodig is om bijvoorbeeld eerder te stoppen met werken.

Veel lokale banken zullen rond Prinsjesdag thema-avonden organiseren of een econoom van Rabobank Nederland uitnodigen om een toelichting te geven op de miljoenennota.

Bron:

http://www.perssupport.anp.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!