Procter & Gamble is volgens Amerikaanse retailers succesvolste fabrikant

9 december 2003, 09:34

Procter & Gamble (P&G) heeft de belangrijkste merken van alle levensmiddelen- en cosmeticafabrikanten. Ook heeft de onderneming de beste groei- en winstontwikkeling en de meest transparante bedrijfsstrategie. Dit blijkt uit het “PoweRanking Survey 2003” van Cannondale Associates.

Voor het onderzoek werd aan 300 retailers en fabrikanten gevraagd elkaar te beoordelen op criteria als innovatieve marketing, consumenteninformatie, verkoopteams, merkwaarde en winstgevendheid.

De top-10 fabrikanten bestaat uit P&G dat door 38,1% als beste aangemerkt werd, gevolgd door Kraft (34,7%), General Mills (22%), Coca-Cola, Pepsi-Cola, Frito-Lay, Nestle, ConAgra, Campbell Soup en Johnson & Johnson. De top-10 fabrikanten met de beste marketingprogramma”s zijn Kraft (31,2%), P&G (24,6%), General Mills (23,5%), Pepsi-Cola, Coca-Cola, Frito-Lay, Kellogg, Unilever (8,5%), Nabisco en Kimberley-Clark. De 10 beste retailers zijn Wal-Mart (76%), Target (32,4%), Kroger (27,2%), HEB, Safeway, Publix, Costco, Wegmans, Meijer, Ahold (9,1%) en Walgreens.

Bron: Brandweek

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!