Print effectiever dan tv in bereiken influentials

15 februari 2005, 07:31

Onderzoek van NOP in de US heeft uitgewezen dat print effectiever is dan TV in het bereiken van zogeheten Influentials: de 10% van de bevolking die beinvloedt wat de resterende 90% vindt en denkt. Deze groep is de aanjager van mont-tot-mond reclame.

41% van de Influentials is intensieve lezer van dagbladen, eenderde leest intensief tijdschriften. Slechts 14% van deze groep is heavy TV-user. Zelfs radio is volgens de onderzoekers effectiever dan TV in het bereiken van deze groep.

Uit het persbericht:

“With 30 years of Influentials research to draw on, we know that these consumers are the principal drivers of ‘word-of-mouth’ conversations across a diverse range of categories, including cars, technology, food, beverages, media, home decorating and financial investments,” says Ed Keller, CEO of NOP World Consumer”

Although Influentials(SM) are similar to the general public demographically, they stand apart in their level of participation in their communities,” according to Keller. “They are more likely, for instance, to attend public meetings or to give speeches or talks. In addition, in the US, they are twice as likely to recommend a product—one of the reasons they are such key targets for companies looking to build the word-of-mouth momentum critical for market success.”

bron: Yahoo Finance News

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!