Portugal schudt adverteerders wakker uit droom

30 juni 2004, 19:40

Het Europees kampioenschap voetbal in Portugal is voor het Nederlands elftal definitief voorbij. Oranje sneuvelde vanavond in Lissabon in de halve finale door met 2-1 te verliezen van het sterker spelende Portugal. Kunnen de adverteerders eindelijk de balans opmaken wat nu al die geinvesteerde miljoenen EK-euro’s hebben opgeleverd. Of zouden ze dat liever niet willen weten?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Voor de statistieken: Gemiddeld 8,5 miljoen voetballiefhebbers zagen hoe Nederland werd uitgeschakeld. Dat is het hoogste gemiddelde kijkcijfer tot nu toe van het EK Voetbal 2004. De wedstrijd Nederland-Letland werd door gemiddeld 7,6 miljoen mensen bekeken en het duel tussen Duitsland-Nederland werd door gemiddeld 7,5 miljoen mensen gevolgd. Het marktaandeel gisteravond bedroeg 87%. Dat betekent dat bijna 9 van de 10 Nederlanders, die op dat moment televisie keken, hadden afgestemd op de halve finale Portugal-Nederland op Nederland 2.


    1 juli 2004 om 17:58

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!