Populaire website Kaboem dankt succes aan onderzoek

15 september 2003, 05:59

Kaboem, de virtuele hangplek van kinderen, telt inmiddels meer dan een half miljoen leden in de leeftijd van 9 tot 15 jaar. Managing director Martien Verdeuzeldonk denkt dat het succes van kaboem.nl voornamelijk te verklaren is aan grondig onderzoek.

Volgens Verdeuzeldonk worden kinderen in heel Nederland in twee leeftijdsgroepen ingedeeld: de leeftijdscategorie 6 tot 12 jaar en 13 tot 19 jaar. Door televisiezender Kindernet zat Kaboem eerst in de eerste categorie, maar het vizier werd gaandeweg bijgesteld. Kaboem bleek vooral populair in de leeftijdsgroep van 9- tot 15-jarigen, de zogenaamde tweens. Er lopen ongeveer 1,4 miljoen tweens rond in Nederland, waarvan bijna eenderde de website van Kaboem regelmatig bezoekt. Een niet uit te vlakken succesfactor van Kaboem is dat het continue meet wat kinderen van iets vinden en hoe het product verbeterd kan worden. Daardoor krijgen kinderen het product dat ze willen voorgeschoteld en krijgen ze antwoord op hun vragen. Kaboem wil met de kennis die het opgebouwd heeft de marktonderzoeksactiviteiten uitbreiden.

Bron:

Clou nr. 6, p. 10, 2,2 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!