Plugg.eu: Start-up competitie

19 maart 2008, 12:16

Marketingfacts.nl op Plugg.eu in BrusselZojuist was er op Plugg.eu een presentatie ronde voor start-ups. In 20 maal 2 minuten zagen we 18 bedrijven voorbij komen (1 ziek en 1 zojuist vader geworden). Leuke opzet, maar er had een iets langere pauze mogen zitten tussen de eerste 10 en de tweede 10. Het publiek mocht stemmen via de techniek van turning technologies, wat uitstekend leek te werken. Ik geef in dit berict een opsomming van alle start-ups die voorbij kwamen. Bekijk ze ter inspiratie!

De start-ups die er niet bij konden zijn waren: assetbar (social rss feed reader) en facecontact (crowdsourcing).

De voorzitter van de jury geeft aan in de presentaties met name business modellen te hebben gemist en het team achter de start-up (wie ben je en waarom moet ik in jou investeren, heb je een goede achtergrond?). Na de stemronde blijkt de combinatie van publiekgemiddelde en jury? (dat werd helaas niet duidelijk gemaakt) er voor te zorgen dat de volgende 3 start-ups vanmiddag doorgaan naar de finale: bragster, viewdle en zilok.

Ton Wesseling
Conversion optimization & experimentation specialist bij @ Ton Wesseling

Ik begon met het bouwen van websites in de jaren 90, werd een webanalist & conversie verbeteraar in 2002, begon met A/B-testen in 2004 en werd een CRO freelancer in 2006. Sinds 2006 heb ik meer dan 50 organisaties geholpen met hun conversie optimalisatie werk en uitdagingen. Mijn ervaring strekt zich uit van travel tot retail en van uitgevers tot overheidsorganisaties. Ik heb gewerkt met lokale en internationale klanten, met het MKB en met grote organisaties. In de loop der jaren ben ik conversiebureaus (o.a. Online Dialogue), conversie gerelateerde websites (o.a. Webanalisten.nl) en tools (o.a. ABtestguide), conversietrainingen (o.a. A/B-testing mastery course) en conversie evenementen (o.a. Conversion Hotel en de Experimentation Culture Awards) gestart. Mijn grootste liefde voor het conversie- en experimenteerwerk is echter nooit veranderd in iets anders dan het werk zelf (en anderen er enthousiast over maken). Deze mentaliteit weerhoudt me er ook van om als conversieprofessor te eindigen die al meer dan 10 jaar niet het eigenlijke CRO-werk meer heeft gedaan...

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!