Platform ge?ntegreerde communicatie opgericht

29 april 2005, 09:18

Onder de naam Directors of Media hebben veertien gevestigde communicatiebureaus een platform opgericht om een herkenbare en betrouwbare vindplaats te vormen voor opdrachtgevers die op zoek zijn naar ge?ntegreerde communicatie. Daarmee willen zij inspelen op ‘het complexe mediatijdperk dat vraagt om een integratie van traditionele en nieuwe media-uitingen en een regiefunctie daarin’ aldus Adformatie.

Ben benieuwd of er ook nog een platform voor ge?ntegreerde marketing komt. Of zou dit gewoon multichannel marketing gaan heten?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    at

    Marco dit is geintegreerde MARCOM :=)


    29 april 2005 om 09:24
    Anders

    Kortom, het internet is een veredelde etalage rijker.


    29 april 2005 om 09:40
    at

    yep Anders, maar wel publiek toegankelijk.


    29 april 2005 om 09:45
    Hans Meijer (CloseContact)

    Ik zie weinig terug bij de partijen van traditionele media en heel veel van de ‘nieuwe’ media. Toch wel triest dat hier een platform voor opgericht moet worden om klanten beter te bedienen. Vraag is alleen of de directors of media beter de samenwerking van de verschillende media bureaus kunnen realiseren (met name richting de kalnten) dan de bestaande communicatie en media bureaus.


    29 april 2005 om 09:53
    Anders

    De ReclameWeek (nr 20/2005) komt met een achtergrondartikel. Joost de Smet van een van de deelnemende bureaus licht toe:

    Een belangenorganisatie zijn we niet, dat is toch meer een instituut met een politieke agenda.

    (…)

    Wij zien het platform als een keurmerk. We vrezen elkaar niet. De meeste van ons zitten al decennia in het zadel en zijn zich ondertussen wel bewust van hun kwaliteiten.

    (…)

    We hebben geen adviserende functie, maar wel een sturende. Ook grote klanten als Philips en de NS wisten niet meer waar ze hun brochure of site moesten laten maken. Het is veel overzichtelijker als klanten veertien bureaus naast elkaar kunnen bekijken om daarna te beslissen bij wie ze zich het meeste thuis voelen.

    Dat laatste lijkt mij, na het artikel gelezen te hebben, ook eigenlijk de enige functie van het nieuwe platform. Het gekke is dan echter dat hun website de bureaus helemaal niet naast elkaar legt of een vergelijking maakt. Over elk bureau is anderhalve alinea tekst te lezen waarin elk bureau hetzelfde oplepelt: jarenlange ervaring, beheersen alle aspecten van het vak, bla bla yadda yadda yadda. Verder is er een link naar hun website en that’s it. Niks vergelijking, niks sturing. Ga je naar de site (lees: reclamefolder), dan weet je nog niet waar je zijn moet.

    Deze club heeft mijns inziens heel hard behoefte aan een goed communicatiebureau.


    19 mei 2005 om 09:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!