PIM-sessie: Van Big Data naar Customer Insights #ADV

23 oktober 2014, 08:30

Met cases van o.a. IBM en bol.com

Big data zijn hot. Samen met IBM organiseert PIM op 28 oktober een sessie over Big Data & Customer Insights. Op welke wijze verzamel je op een efficiënte manier informatie over je klanten om deze in een later stadium nog beter van dienst te kunnen zijn? En hoe kom ik meer te weten over mijn bezoekers? Tijdens deze avond delen we 4 interessante cases met jou!

Programma

IBM: op zoek naar het WOW-effect voor jouw klant

Djeevan Schiferli, benelux lead IBM Interactive Experience

De data die je ontsluit via de ‘big data tools’ zoals social listening, analysesoftware, etcetera, maakt het weten voor iedereen beschikbaar. Echter hoe onderscheid je je dan nog van de concurrentie? IBM Marketing omarmt in Nederland de IBM Design Thinking methodiek om de ‘empathy map’ van de klant scherp te krijgen en is zo op zoek naar dat WOW-effect.

Big data of big bullshit: relativerende en inspirerende opmerkingen over big data

Willem Brethouwer, directeur Marketresponse

De succesvolle marketeer van 2014 is fact-based en data-driven bezig. Hij staart niet alleen naar de dashboards, maar verbindt zich ook rechtstreeks in dialoog met consumenten. Willem Brethouwer, 35 jaar onderzoeker op het gebied van big data, zal ons meer vertellen over de kansen (en bedreigingen) voor de Marketeer anno 2014.

Wij zijn big data

Sander Klous, auteur ‘Wij zijn big data’ & hoogleraar big data aan de UvA

Alles is meetbaar, van onze hartslag tijdens een rondje joggen en de muziek die we beluisteren tot de looppatronen in winkels. Door die data te gebruiken, kunnen we indrukwekkende analyses maken, waardoor er een nieuwe samenleving ontstaat waarin technologie en maatschappij met elkaar zijn verweven.

Toch is er ook veel weerstand. Mensen zijn bang dat hun privacy in het geding is en willen een slot op hun gegevens. In zijn presentatie zal Sander Klous laten zien dat het onvermijdelijk is dat data een steeds grotere rol gaan spelen in de maatschappij en dat dat geen bedreiging hoeft te vormen. Als we een goede basis leggen voor een verantwoorde toepassing van data-analyse, ligt er een toekomst vol kansen voor ons open.

Personalisatie @ bol.com

Vincent Berends, business analist bij bol.com en Arjen de Ruiter, manager software development bol.com

In deze presentatie zullen Arjen de Ruiter en Vincent Berends stilstaan bij wat ‘big data’ voor bol.com betekent. Aan de hand van een aantal sprekende voorbeelden wordt uitgelegd hoe bol.com big data toepast om realtime te reageren op het gedrag van de klanten en daarmee een unieke winkel voor iedere klant te realiseren.

Daarnaast wordt stilgestaan hoe bol.com haar processen en systemen zo inricht, zodat dergelijke innovaties mogelijk worden gemaakt. Aan de hand van een aantal praktische tips en learnings van bol.com wordt je aan de hand genomen om ook zelf de stap te maken naar het bieden van een persoonlijke winkelervaring voor jouw klanten.

Met 50 procent korting naar deze PIM-sessie? Gebruik de kortingscode a3400-85. Inschrijven voor deze sessie op dinsdag 28 oktober kan hier.

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!