• Mobile
    wordt gesponsord door

Phuong Do (LayerGloss): “Wij zijn het WordPress voor apps, met grote creatieve vrijheid”

Phuong Do (LayerGloss): “Wij zijn het WordPress voor apps, met grote creatieve vrijheid”

In een jaar tijd groeide LayerGloss van 2,5 werknemers naar circa 14 mensen. Gesteund door investeringsgeld is het bedrijf, dat het voor mensen zonder technische achtergrond mogelijk maakt een app te bouwen, niet van plan het daarbij te laten. Onlangs werd een Spaanstalige Facebook- en Twitterpagina gelanceerd. En oprichtster Phuong Do droomt ervan dat het aantal gebruikers van circa 900 nu, naar 500.000 volgend jaar zal doorgroeien. Maar dat zal niet vanzelf gaan. “We zijn zo druk bezig met het product zo goed mogelijk maken, dat we onvoldoende tijd hebben genomen om uit te leggen hoe goed het eigenlijk is. We beseffen ons dat dat wel moet."

LayerGloss is niet het enige platform dat leken relatief simpel de mogelijkheid biedt om een app te maken. Maar het platform onderscheidt zich door de grote hoeveelheid mogelijkheden die het biedt. Hierdoor kunnen apps een totaal eigen uitstraling krijgen. Het begint bij de keuze uit 144 standaard-templates. Maar daar binnen valt nog veel aan te passen of naar je hand te zetten. Vaak gaan dat soort aanpassingen niet veel verder dan een achtergrondkleur of een lettertype, maar bij LayerGloss is veel meer mogelijk. Meer dan veel mensen zich realiseren.

Maar daar blijft het niet bij. Do: “Je hebt altijd een stip aan de horizon waar je naartoe wilt werken. Ik als creatief wil vrijheid. We willen geen app-bouwer zijn en ook geen template-bouwer. De ideale situatie zijn we nu aan het ontwikkelen en dat wordt over 3 maanden gereleased. Daarin kan iedereen zelf templates maken. Dat geeft je echt alle creatieve vrijheid. Dat is nog een stap verder dan waar we nu zijn.”

“Het verhaal beter uitleggen door middel van workshops ”

Maar ondertussen zit ook de concurrentie niet stil. En dus is het zaak de kracht van LayerGloss goed over het voetlicht te krijgen. “We zijn aan het kijken hoe we ons verhaal beter kunnen uitleggen. Dat doen we door middel van workshops.” Workshops die door 150 mensen van diverse pluimage werden bezocht. En waar LayerGloss ook van heeft geleerd wat nog onduidelijk is. Dus wordt er op dit moment gewerkt aan een online tutorial. Zodat klanten eerder kiezen voor zelfbouw, in plaats van een custom-made app bij een ander bedrijf. Niet dat dat voor iedereen is weggelegd.

Een custom-made app komt volgens Do al snel op enkele tienduizenden euro’s. Bij LayerGloss kost een statische app 1.000 euro per jaar, maar wil je iets meer flexibiliteit dan komt daar 400 euro per maand bij. Om mensen zonder budget ook de mogelijkheid te bieden een app te maken heeft LayerGloss onlangs Appowr gelanceerd. “Daarmee kun je 90% doen van wat je in LayerGloss ook doet, alleen voor een andere prijs: voor maar 10 euro per maand.”

“Layergloss versus Appowr: verschil in kosten en mogelijkheden”

Het verschil tussen LayerGloss en Appowr zit hem niet alleen in de prijs en een kleine beperking aan mogelijkheden. Bij Appowr krijg je ook te maken met in-app branding: op verschillende plekken zal zichtbaar zijn dat de app is gemaakt door LayerGloss. Daarnaast wordt LayerGloss ook de uitgever van de app. “Waar je bij LayerGloss als klant zelf de uitgever bent en zelf het Apple-account hebt, is het zo dat wij bij Appowr de uitgever zijn. Dus dan hoef je geen technische vragen van Apple te beantwoorden en bespaar je 99 dollarvoor een account.”

Tot slot is het zo dat je in Appowr maar één editie kunt maken. Een beperking waar FMT niet genoeg aan zou hebben. Ook het FMT Magazine (hier te vinden in de Apple app store) is gemaakt met LayerGloss. Maar FMT streeft ernaar elke maand een nieuwe speciale editie uit te brengen.


Delen

0
2


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.