P&G stopt met Reflect website en winkels

7 juni 2005, 03:56

Procter & Gamble stopt per 13 juni met de Reflect website en bijbehorende winkels. Reflect werd eind jaren negentig gestart als een mass customization experiment voor schoonheidsproducten. Bezoekers konden op de wesbite zelf hun producten aanpassen aan eigen wensen. Ondanks de populariteit van Reflect – de website trok ruim 1 miljoen unieke bezoekers per maand en volgens insiders maakte het merk een kleine winst – heeft P&G recentelijk besloten te stoppen met Reflect als zelfstandig merk.

Bron: AdAge

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    EJ

    Op zijn minst merkwaardig: dergelijke ontwikkelingen hebben een erg hoge ‘leer’-curve. Die kleine winst zal dan ook wel niet helemaal juist zijn. Marketing instrumenten met winst opdoeken is niet erg gebruikelijk. 🙂


    7 juni 2005 om 04:12
    punkey

    Als ik het artikel lees, begrijp ik dat ze hun learnings van Reflect gaan gebruiken bij de grote merken. Een vreemde stap, ik denk dat beide ook gewoon naast elkaar kunnen bestaan.


    7 juni 2005 om 04:56
    at

    Tenzij men iets gaat doen wat nog beter past bij de nieuwe multimedia strategie van P&G.


    7 juni 2005 om 05:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!