Overture komt met concurrent Google Adsense

25 februari 2006, 07:16

Overture komt met concurrent Google Adsense

Yahoo! Search Marketing (voorheen Overture) gaat met Content Match 2.0 de concurrentie aan met Google AdSense. Eind 2006 (maar mogelijk pas in 2007) introduceert Yahoo! Search Marketing haar eigen partnerprogramma genaamd Content Match 2.0 in Nederland. Het advertentienetwerk van Yahoo! Search Marketing, dat op dit moment bestaat uit ca. 15 sites, kan hiermee flink in omvang toenemen (via: Webnoise).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

8 Reacties

    Tom

    Dat is goed nieuws, helaas komt het altijd zo laat pas in Nederland. Hebben we eindelijk een goed alternatief voor adsense. Wat wordt het verschil nu precies tussen het publisher network en content match 2.0?


    25 februari 2006 om 12:30
    Walter Mulder

    Vaag plaatje 🙂


    25 februari 2006 om 18:51
    Walter Mulder

    Wat is de rol van Ilse Media bij de lancering? Doet nu toch nog eigen reclameverkoop? (Vandaar mijn opmerking over vaag plaatje 🙂


    26 februari 2006 om 10:05
    media

    Walter, ilse media heeft niets met Overture / Yahoo Publisher Network te maken. Het plaatje laat het huidige netwerk van Overture zien oftewel, waar komen de advertenties van Overture allemaal te staan?


    26 februari 2006 om 13:29
    Vincent

    @walter: het viel mij ook op dat er voornamelijk Ilse sites staan

    @marco: maar waarom komen de advertenties dan op Ilse sites als Ilse Media er niks mee te maken heeft? Walters vraag is toch wel terecht?


    26 februari 2006 om 14:08

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!