Overture accrediteert 3 zoekmachinemarketing bureau’s

1 februari 2005, 08:21

Overture keurmerk live Overture Nederland heeft zoekmachine-marketing bureaus Bloosem, Checkit en Traffic4U geaccrediteerd. Eind vorig jaar maakte Overture bekend dit “keurmerk” te introduceren om voor de adverteerder het kaf van het koren te scheiden. Voor dit keurmerk zijn meer dan 30 bureau’s aangeschreven en beoordeeld op service, kennis en professionaliteit.

Joost Hagesteijn, sales director Overture: “Met deze formele erkenning neemt Overture het initiatief om de snelgroeiende markt verder te professionaliseren en transparanter te maken voor adverteerders. Met het SEM accreditatieprogramma wil Overture de adverteerdersmarkt voorzien van duidelijk herkenbare, kwalitatief hoogwaardige aanspreekpunten.” De geaccrediteerde SEMs zijn herkenbaar aan het Overture Accredited logo dat zij op hun website voeren.

Volgens Gert-Jan Munneke, oprichter en managing director van Traffic4U, maakt het accreditatieprogramma van Overture het voor de adverteerder inzichtelijk waar hij terecht kan voor een optimaal beheer en resultaat van zijn campagne. ?Wij dragen er zorg voor dat de click van een adverteerder een zo hoog mogelijk rendement genereert. Dit vereist een dagelijkse monitoring en intensieve begeleiding. Een goede selectie van trefwoorden en het inspelen op de actualiteit zijn cruciaal voor het succes van de campagne,? aldus een enthousiaste Munneke.

Paul Aelen, commercieel directeur van Search Engine Mediabureau Checkit: ?De accreditatie van Overture is een uitstekend initiatief om bedrijven, die een duidelijk toegevoegde waarde voor een klant leveren op het gebied van Search Engine Advertising, te voorzien van een keurmerk. Door Overture wordt op deze manier een goede stap gezet om de Search Engine Markt verder te professionaliseren.?

“De erkenning van professionele bureaus is een drijfveer voor de markt om te opereren conform de richtlijnen van een leidende partij als Overture,” zegt Otto Munsters oprichter en managing director van Bloosem Media. “Het accreditatieprogramma van Overture is een stimulans voor de professionalisering van een jonge branche en straalt vertrouwen uit naar de adverteerder.”

De geaccrediteerde SEM’s beschikken over een hoog service- en kennisniveau en voorzien hun adverteerders van professioneel en onafhankelijk campagnebeheer. Er zal met hen nauw worden samengewerkt op het gebied van productontwikkeling en kennisuitwisseling. Zij ontvangen van Overture uitgebreide trainingen en rapportages voor het optimaliseren van hun zoekmachinemarketing campagnes.

Oprichter en directeur van zoekmachine marketing bureau Traffic4u. Spreker op verschillende nationale en internationale congressen. Betrokken als partner bij 212 Amsterdam.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Bor de Wolf

    Hatsjiekiedee kent u de regels van d en t?

    *** titel inmiddels aangepast ***


    1 februari 2005 om 09:00
    Joost Hoogstrate

    Zijn de vragenlijsten en de onderzoeksresultaten ook publiekelijk beschikbaar? Ben erg benieuwd waarop en hoe de bureaus zijn beoordeeld.


    1 februari 2005 om 09:57

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!