“Ons DNA moest scherper, meer verantwoordelijkheid voor het Zwitserleven Gevoel”

24 december 2013, 08:59

Zwitserleven CMO Ludo Voorn richt zich vooral op het intern mobiliseren van professionals van Zwitserleven om klanten de werkelijke meerwaarde te laten beleven. Dat is een uitdagende opdracht, omdat er veel verandert in het pensioenstelsel. Ludo ziet het als de rol van Zwitserleven om de toekomst van pensioenen in Nederland mede vorm te geven.

Als je het niet simpel kunt uitleggen, beheers je de materie nog niet goed genoeg – Albert Einstein

“We moeten veel scherper worden in hetgeen we delen met klanten. Geen vage taal, maar duidelijk zeggen wat er gaat gebeuren. Zwitserleven moet dichterbij klanten komen. De campagne is daar ook op aangesloten. Het gaat meer over de weg naar het Zwitserleven Pensioen. Het merk voegt de ratio, de realiteit van vandaag en de voorbereiding op later toe aan het verhaal.”

Voor Voorn is de merkstrategie ook de organisatiestrategie: alles in de organisatie moet meedoen om de echte waarde te realiseren. “De belangrijkste merktaak was dus het meenemen van de organisatie en mensen leren wat het Zwitserleven Gevoel is in het dagelijks contact met klanten. Men is intern zeer enthousiast, maar we lopen ook tegen uitdagingen in de praktijk aan.”

Zwitserleven wil de hele financiele situatie van klanten bedienen. Het merk breidt uit naar andere producten die verder gaan dan je van een verzekeraar zou verwachten.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!