Online minishop in bannerformaat

22 oktober 2005, 16:08

Terwijl de meeste adverteerders nog worstelen met de IAB Standaarden voor internetadvertenties, gaan de ontwikkelingen in sneltrein vaart door. Logisch ook want een beetje interactieve marketeer weet dat standaardbanners niet of nauwelijks meer werken voor direct response en slechts onder bepaalde randvoorwaarden nog effect hebben op merkbeleving.

Vandaag werd ik door Victor gewezen op de interactieve eMiniMall van Chitika:

Nu kennen we al de flash banners met interactieve keuzemenu’s, maar ik moet zeggen dat ik toch wel erg gecharmeerd ben van deze variant. Niet voor niets dus dat Chitika is genomineerd voor de MITx 2005 Awards.

Ben benieuwd wanneer de eerste Nederlandse shop deze minishops als banners gaan inzetten!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Jacobien

    Geweldig idee!!!

    Als site eigenaar ben je altijd aan het rommelen met plaatjes en codes. Deeplinken is lang niet altijd mogelijk en maar een paar adverteerders bieden produktfeeds aan.

    ( Iets waar ik me nog steeds over verbaas, aangezien allang is bewezen dat deeplinken heel goed werkt)

    Wat het zo aantrekkelijk maakt voor de consument, is dat je in één keer belangrijke informatie krijgt en zo meteen een afweging kan maken of het interessant voor je is én je geen tijd kwijt bent met het zoeken naar achtergrondinformatie.

    Maar ik vraag me af of alle adverteerders zoiets willen.

    Een bol.com die goederen verkoopt die niet door hen zelf zijn geproduceerd, zie ik het wel doen. Maar een Otto met eigen kledinglijn of een Expert, zie ik minder snel een advertentie plaatsen waarin ook de nadelen van de producten worden opgenoemd. Ook al zouden ze er goed aan doen dat wel te doen.


    22 oktober 2005 om 17:35
    Stephan Fellinger

    Dit soort banners waren er ook al rond 1999, met shopfunctionaliteit in de banners. Dus om het nu te brengen als iets nieuws 😉


    30 oktober 2005 om 16:51
    media

    Stephan, je hebt de andere versies waarschijnlijk niet bekeken. Daarin kreeg je ook de mening van anderen te zien. Maar zoals ook al aangegeven door Jacobien, vraag is welke adverteerder dit durft!


    30 oktober 2005 om 17:03

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!