Online CRM

13 februari 2003, 08:56

Nu de dot-com hype alweer ver achter ons ligt, is het de hoogste tijd voor een geheel andere aanpak van internet en e-mail. Paul Postma’s nieuwste boek Online CRM is een hands-on benadering voor e-mailmarketing en gepersonaliseerde websites.

Zowel CRM als het Internet zitten na de hype- in een dip: Banner-klikratio?s vallen tegen en 70% van de CRM-projecten mislukt. Postma vindt dat onnodig en wijt dat aan onjuiste visies en een gebrek aan praktische kennis. De ondertitel maakt duidelijk dat dit boek deze zaken in ??n klap rechtzet.

?Online CRM? laat zien dat er leven is na de hype. Postma geeft hiertoe in ?Online CRM? een totaal nieuwe invulling aan begrippen zoals 1:1 marketing, CRM, e-mailmarketing en website personalisatie. Hij vervolgt met een breed scala aan succesvolle 1:1 marketing-toepassingen op het Internet die in detail worden beschreven. Niet alleen van succesvolle spelers uit de VS zoals Netflix, FogDog, The Sharper Image en niet te vergeten Amazon. Maar ook van Nederlandse bedrijven uit zijn eigen praktijk zoals Kluwer, VrouwOnline, Receptenweb, Margriet en ook V&D.

Online CRM Het boek voor na de hype (Postma)

Een hands-on benadering voor e-mailmarketing en gepersonaliseerde websites

F&G Publishing

Prijs ? 36,00 (ISBN: 90-75432-13-5)

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Net het boek gelezen. Goed leesbaar en aardige concepten. Jammer dat hij vooral oude cijfers en statistieken heeft gebruikt.

    Wellicht kan hij mediafact gebruiken voor een update 🙂


    5 maart 2003 om 15:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!