Online Communities: wat heb je minimaal nodig?

4 januari 2006, 07:35

Lode Broekman verwijst op zijn nieuwe weblog Propaganda naar What Must Social Networking Sites Have?, een artikel van Joshua Jeffryes. Hierin geeft Jeffryes een overzicht van de essenti?le onderdelen van succesvolle online communities (vanuit design en content).

Een mooie aanvulling op de eerdere publicaties over de succes-factoren van online communities. Zelf ben ik er van overtuigd dat het succes van online communities vooral offline ligt.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    NilsR

    >Zelf ben ik er van overtuigd dat het succes van online communities vooral offline ligt.

    helemaal mee eens: netwerken om het netwerken is een tijdelijke hobby, daarna gaat het om de waarde in het dagelijkse leven (vooral offline).

    Ikzelf speel al een tijdje met het idee van een social network voor “top managers”, en leden van “boards of directors” welke gekoppeld wordt aan een bureau wat events voor deze mensen organiseert.

    Online kunnen de leden aangeven met wie ze graag een discussie-diner, middag-event of whatever zouden willen en over welke onderwerpen ze graag een dergelijk event bijwonen. Ook kunnen de leden online in de social network omgeving sprekers voorstellen en nieuwe leden uitnodigen (invitation only netwerk).

    Het offline event bureau verzamelt de input uit de online community, en brengt de sprekers, deelnemers en evt sponsoren offline samen.

    De toekomst van congresbureau’s? Die hoeven niet meer zelf te bedenken welke programma’s samengesteld worden, dat doen de bezoekers zelf…


    4 januari 2006 om 10:42

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!