Online Tuesday #70: Hoe marketing, sales en service de customer journey invullen

26 april 2017, 09:30

Hoe kun je als organisatie de customer experience verbeteren? Waaraan moet je denken? En hoe zorg je ervoor dat marketing, sales én service er op een goede manier invulling aan geven? Aan de hand van een drietal presentaties worden customer cases gedeeld en praktijkvoorbeelden gegeven wat werkt en wat niet en wordt het perspectief vanuit elk van de drie disciplines belicht.

Hoe kun je als organisatie de customer experience verbeteren? Waaraan moet je denken? En hoe zorg je ervoor dat marketing, sales én service er op een goede manier invulling aan geven? Aan de hand van een drietal presentaties worden customer cases gedeeld en praktijkvoorbeelden gegeven wat werkt en wat niet en wordt het perspectief vanuit elk van de drie disciplines belicht.

Sprekers

  • Henk Haak, head of sales, The Knowledgebase Company. Vertelt welke rol service speelt bij het binden van je klanten en ervoor zorgt dat ze meer bij je kopen. Hoe integreren we service in het sales- en marketingproces, zodat het proces om de klant draait en niet om een afdeling? Dit staat centraal in de case van NS International: hoe verleid je een klant met een servicevraag om over te gaan tot een aankoop? En hoe hou je een klant in het aankoopproces als hij tijdens een boeking een vraag heeft?
  • Merran Wrigley, global head of b2b systems & services marketing communications, Philips Lighting. Een veranderende markt, een veranderde proposities en ook nog eens nieuwe doelgroep. Merran geeft je een kijkje in de keuken van Philips en toont verschillende voorbeelden van hoe het inspeelt op customer experience en hoe het zijn nieuwe publiek op de juiste faciliteert met relevante content. Een presentatie waarbij we achter de schermen mee mogen kijken en zien hoe Philips door de leercurve heen gaat. (Let op: deze presentatie zal in het Engels worden gegeven.)
  • Roland de Wit, managing consultant, Engagement Factory. Ronald helpt organisaties effectiever en efficiënter te worden in de ‘lead to deal journey’. Vooral de verandering (met name digitalisering) van het koopproces en wat dat vraagt van zowel sales als marketing, is onderwerp van gesprek. Welke technologische mogelijkheden mogen we verwachten, wat toont nu zijn nut al en wat vraagt dat van de samenwerking tussen marketing en sales?

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag, 26 april, om 12 uur. Er zijn 300 plaatsen beschikbaar. Je kunt je inschrijven via Meetup!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt.

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, Newpeople en DQ&A Media Group en gesponsord door Oracle Marketing Cloud en CX Company.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!