Online Tuesday #55: sport & data

29 september 2015, 08:10

Big data doet de laatste jaren z’n intrede in de sport. Brad Pitt gaf er een gezicht aan in de verfilming van de bijbel op dit gebied, Moneyball, de werkelijkheid is minder sexy. Want het is niet langer het aantal goals dat een glamourspits scoort, maar het aantal ‘expected goals‘ dat een team creëert dat het succes van het team bepaalt. En het was minitieuze data-analyse en een bijpassend transferbeleid dat ervoor zorgde dat een onooglijk voetbalclubje uit Denemarken, FC Midtjylland, landskampioen werd. Genoeg aanleiding om tijdens de komende editie van Online Tuesday eens dieper in de materie van sport & data te duiken.

Sprekers

Dat gaan we doen aan de deskundige hand van de volgende sprekers

  • Thomas Boeschoten, oprichter van de Utrecht Data School en oprichter/uitgever van Catenaccio, een website met vlijmscherpe voetbalachtergronden op basis van analyses en statistieken.
  • Gijsbregt Brouwer, o.a. oprichter van Týrsday, een online content- & activatiebureau op het gebied van sport, en van SPORTNEXT, een online community voor sportmarketeers.
  • [De derde spreker wordt binnen enkele dagen bevestigd.]

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden de alle 275 plaatsen vrijgegeven. Je kunt je inschrijven via Meetup (vanaf 12 uur dus)!

LET OP: de inschrijvingsprocedure is dus veranderd! Er is géén tweede ronde van inschrijvingen vanwege een aanpassing in Meetup.com die een dergelijke verdeling van plaatsen vooralsnog onmogelijk maakt.

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Meld je dan aan voor de wachtlijst. Je ontvangt dan automatisch een bericht als er een plaatsje voor je vrijkomt.

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

Online Tuesday wordt mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren Nextail, Exponential, MeasureWorks en Massarius. De videoregistratie en livestream worden verzorgd door Voormedia.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Atiqur Sumon

    Marketers face is not main the main point is what is the company wanted


    30 september 2015 om 06:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!