Online Tuesday #47: The Lean Startup

30 oktober 2014, 09:30

Innovate and build your product/audience faster

Bedrijven zoals Twitter, Airbnb, Facebook en WhatsApp hebben ons geleerd dat het met relatief simpele ideeën mogelijk is om zeer snel te groeien en de bestaande markt te ontwrichten. Het geheim achter dit succes is de Lean Startup-methodiek: build, measure, learn. Voor grote(re) bedrijven is het vaak lastig om het tempo van deze innovatiecyclus te volgen. In deze sessie van Online Tuesday, georganiseerd in samenwerking met onze sponsor MeasureWorks, gaan we dieper in op het geheim achter dit succes. Hoe werkt het? Waar snel vallen en opstaan je product beter maakt? En, hoe kun je lean startup binnen jouw bedrijf toepassen?

Sprekers

Tijdens deze avond komen de volgende mensen op het podium:

  1. Leon Pals – voorzitter van de Startup Foundation en organisator van Startup Foundation eXperience, een workshop waarin mensen hands-on ervaring krijgen met o.a. Lean Startup. Introductie in Lean Startup: maak falen een onderdeel van je succes.
  2. Chris Dijk – FuelUp: Wat is de waarde van startups voor jouw bedrijf?
  3. Kees van Nunen – Lean Evangelist @ StartupBootcamp: The corporate startup, hoe bouw je een winning culture?

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden de eerste 200 plaatsen vrijgegeven. Inschrijven doe je hierrr (vanaf 12 uur dus)!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Geen probleem! Volgende week op dinsdag 4 november om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van extra inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst (zodra de ‘normale’ inschrijving vol is).

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

De events worden mede mogelijk gemaakt door onze sponsoren MeasureWorks en Massarius.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Mike van Hoenselaar

    De betere sprekers van Nederland op dit gebied!

    Chapeau! Gegarandeerde eye openers!


    30 oktober 2014 om 12:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!