Online Tuesday #46.2: Hoe online TV versterkt

29 augustus 2014, 09:00

Het nieuwe seizoen van Online Tuesday gaat weer van start. En daarmee ook het nieuwe televisieseizoen (dat kan geen toeval zijn…). In de afgelopen jaren hebben televisiemakers en hun partners veel energie en budget ingezet om de televisie-ervaring te versterken via ‘online’.

Update 2 september, 11:10 uur: De tweede bevestigde spreker, Jeroen Elfferich van Ex Machina, is toegevoegd aan het overzicht met sprekers.

Update 5 september, 15:30 uur: En de laatste spreker is bekend: Coen Doolaard van MediaMonks!

Tijdens Online Tuesday #46.2 (als je nu “huh?” denkt, zie onderaan!) gaan we horen welke successen daarbij behaald zijn. Dus: hoe wordt online ingezet om de beleving rond programma’s te versterken, een format levendig te houden tijdens een reces, extra publiek te bereiken, engagement aan te gaan, etc.?

Sprekers

Gewoontegetrouw zijn er 3 sprekers. Een ervan is bevestigd, de bevestiging van de andere 2 wordt later vandaag (vrijdag 29 augustus) verwacht.

  • Jelmer Wind, RTL Nederland. Jelmer is als development manager verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de digitale extensies van de programma’s van RTL 5, 7 & 8 zoals Voetbal International, Holland’s Next Top Model, Koning Voetbal & Expeditie Robinson. Tijdens zijn presentatie gaat hij in op de rol van online, social en mobile voor de TV-programma’s van RTL. Hij zal een aantal cases presenteren die laten zien hoe digitale ervaringen het TV-kijken verrijkt en wat er bij komt kijken om dit succesvol toe te passen.
  • Jeroen Elfferich, Ex Machina. Jeroen is mede-oprichter en CEO van Ex Machina, dat in 2001 werd opgericht. Tegenwoordig ontwikkelt het o.a. apps bij tv-programma’s. Jeroen zal in zijn presentatie ingaan op de interactie via second screen (meedoen, en meebepalen, via een app of site wat er op tv gebeurt), op de spelers/soorten partijen die dit doen (zenders, producenten, adverteerders) en op de rol van Nederland als pilot-/innovatieland op het gebied van tv-formats.
  • Coen Doolaard, MediaMonks. Media Monks is een creatief productiebureau, dus het laat graag de cases voor ons spreken. Daarbij zal Coen uit de topics drie verschillende strategieën destilleren en deze onderbouwen met de cases.

Inschrijving

De inschrijving opent vandaag om 12.00 uur (’s middags). Dan worden de eerste 200 plaatsen vrijgegeven. Inschrijven doe je hierrr!

Ben je te laat en zijn die plaatsen vergeven? Geen probleem! Volgende week op dinsdag 2 september om 12 uur volgt een (kleinere) tweede ronde van extra inschrijvingen. Dan is het ook pas mogelijk om je aan te melden voor de wachtlijst (zodra de ‘normale’ inschrijving vol is).

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE, DQ&A Media Group en PostNL.

De events worden mede mogelijk wordt gemaakt door onze sponsoren MeasureWorks en Massarius.

Editie 46.2, WTF???? (a.k.a. Nummering van deze editie)

Tja, hoe zit het nou met die nummering. We zullen het proberen uit te leggen.

Deze jaargang vindt de 50e editie van Online Tuesday plaats. Toen we gingen terugkijken, bleek echter dat we 2 van onze nieuwjaarsrecepties hadden meegerekend als ‘normale’ editie en 2 ervan niet. Kortom, dat was wat inconsequent.

Om nu de 50e editie te laten plaatsvinden wanneer het hoort (nl. in maart 2015), maken we even een inhaalslag. Helder? Zo niet, gewoon komen, leggen we je het uit bij een biertje aan de bar!

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!