OARS een revolutie in de uitgeefwereld?

17 oktober 2005, 21:39

Alhoewel ik al jaren niet meer werkzaam ben als chemicus, ben ik nog steeds lid van de branchevereniging KNCV en ontvang ik twee-wekelijks het weekblad C2W. Zo af en toe blader ik er nog eens doorheen om te kijken waar mijn voormalige collega’s mee bezig zijn.

Deze week een kort bericht over het Azo Journal of Materials Online (Azojomo) dat volgens eigen zeggen het eerste peer reviewed tijdschrift is voor lezers en tegelijk de auteurs geld oplevert. Azojomo maakt gebruik van het gepatenteerde Open Acces Rewards System (OARS) waarbij de advertentie-inkomsten worden verdeeld tussen de auteurs (50%), de peer reviewers (20%) en de site-eigenaar (30%). De Australische iniatiefnemers garanderen niets, maar hopen op een revolutie in de uitgeefwereld.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!