NOS vernieuwt haar websites

16 februari 2004, 19:13

De websites van de NOS zijn in een nieuw jasje gestoken.

De nieuwe voorpagina ziet er lekker rustig uit, maar zit blijkbaar zó vol JavaScripts, dat de inlaadtijd via een 56k6 telefoonmodem op ruim een kwart minuut uitkomt.

De vervolgpagina’s zijn net zo overladen met JavaScripts, en staan daardoor bij mensen met een 56k6 telefoonmodem pas na ruim een halve minuut op het scherm.

Waar zijn nou toch de webdesigners gebleven die hun creaties ook voor het gewone volk geschikt maken en houden?

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    De publieke omroepen gaan hun tv-programma’s gratis ter beschikking stellen voor gebruik op internetsites. Deze zijn nu al te zien op Uitzendinggemist.nl, maar straks kunnen ook andere sites de beelden aanbieden zoals portals van kabelmaatschappijen, providers en startpagina’s. Michel Mol, internetcoördinator van de publieke omroepen: We willen wel greep houden op wat er met die beelden gebeurt. We zouden niet graag willen dat ze worden gebruikt op bijvoorbeeld extremistische websites.

    De publieke omroep hoopt met dit initiatief de invloed van de omroepen te vergroten: hoe meer mensen de beelden zien, hoe beter. De dienst Kijk-en Luisteronderzoek zal de ‘impact’ hiervan gaan meten door op zoek te gaan naar verwijzingen naar programma’s of websites van de publieke omroepen. Hierdoor zou het nut van de publieke omroepen moeten worden onderstreept.

    HMG laat in een eerste reactie op de plannen weten dat haar positie bemoeilijkt wordt als de publieke omroepen gratis aanbieden waarvoor zijzelf geld wil vragen.

    De omroepen gaan zich op internet ook meer specialiseren. De NOS richt zich op nieuws en sport, de VPRO op film en alternatieve popmuziek, de VARA op cabaret en de AVRO op theater. TROS, VARA en KRO gaan samen een consumentenportal maken, EO en IKON een portal voor kerk en christelijk geloof, VARA en NCRV komen met een debat-portal en KRO en NCRV zullen zich richten op spiritualiteit en levensbeschouwing. Teleac en RVU tenslotte, zetten een educatieve portal op.

    Bron: Volkskrant (via medialog.blogspot.com)


    17 februari 2004 om 06:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!