NIPO zoekt antwoorden via sms en internet

1 februari 2003, 11:46

Onderzoeksbureau NIPO houdt binnenkort een enqu?te naar het gebruik van pijnstillers waarbij deelnemers via sms’jes en internet antwoorden op vragen. De enqu?te is onderdeel van een groter onderzoek en wordt bij wijze van experiment gedaan. Het onderzoeksbureau heeft dat vrijdag laten weten.

Eind februari krijgen tv-kijkers twee vragen voorgelegd in reclames rond het achtuurjournaal. Het NIPO wil weten of mensen voorgeschreven pijnstillers gebruiken in combinatie met middelen die zij op eigen initiatief kopen. Verder wordt gevraagd of gebruikers meer pilletjes slikken dan door de arts is voorgeschreven.

De steekproef wordt gevoegd bij de uitkomsten van een uitgebreider onderzoek naar gebruik van pijnstillers. Beide zijn in opdracht van een groot farmaceutisch bedrijf. De uitkomsten worden half maart verwacht.

Bron:

http://nu.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!