Nieuwe lay-out MSN Search een stuk frisser

16 februari 2006, 09:06

MSN Search heeft vandaag een nieuwe lay-out doorgevoerd. Wat meteen opvalt is dat zowel de premium advertenties als de organic listings wat compacter zijn geworden door een kleiner font en wat minder ruimte. Hierdoor passen er iets meer resultaten op het scherm van de gebruiker.

Verder zijn de advertenties aan de rechterkant juist wat langer en smaller geworden en heeft het geheel een wat rustiger uitstraling gekregen. De oude site kwam behoorlijk druk en onrustig over, ik vind het dan ook behoorlijke verbetering. Ik ben benieuwd wat jullie van de nieuwe lay-out vinden.

Oude lay-out:

Nieuwe lay-out:

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Barry

    Ziet er fris uit, maar nu wel echt een regelrechte kopie van Google…


    16 februari 2006 om 09:20
    Leah

    Misschien is google-achtige pagina juist wel wat mensen makkelijker zullen vinden en daardoor MSN Search meer zullen gebruiken 😉


    16 februari 2006 om 09:27
    Simon Koelewijn

    Wat mij als eerste opvalt is dat het er niet helemaal perfect uitziet in Firefox. De zoek-knop ziet er niet echt goed uit. Ik geloof niet dat ik het een verbetering vind qua bovenkant. Het is te licht en de gradient die wit afloopt naar boven ziet er maar een beetje vaag uit. Maar los daarvan vind ik de zoekresultaten zelf wel erg prettig lezen. Eigenlijk prettiger dan Google, waarschijnlijk te danken aan de witte marge rechts en links.

    Maar ik blijf bij Google… =)


    16 februari 2006 om 09:29
    buxx

    Ik vindt het niet echt een verbetering, die blauwe balk bovenin vindt ik nu echt Microsoft. Ne ben ik geen fan van de producten van dit bedrijf, maar het wad wel identiteit. Nu is het gewoon een zoekmachine zonder identiteit.


    16 februari 2006 om 09:52
    eugene

    nieuwe search van MSN sluit verdacht aardig aan bij Live.com 🙂 (over IE Only gesproken)

    De zoekbutton mag dan in FF niet helemaal goed tonen helaas…, de site valideert wel! En _dat_ kun je nou net weer niet zeggen van Google (toch 19 warnings).


    16 februari 2006 om 14:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!