Nieuw leven voor Napster

26 september 2003, 05:54

Nieuw leven voor NapsterSamsung presenteerde afgelopen woensdag een plan om de succesvolle koppeling van Apple’s iPod en de iTunes Music Store na te bootsen.

Het Koreaanse bedrijf roept daarbij de hulp in van Napster, de ooit zo omstreden muziekservice die binnenkort door nieuwe eigenaar Roxio als betaalde muziekdienst wordt gelanceerd.

De overeenkomst tussen Napster en Samsung werd bekend gemaakt door Eric Kim, vice-president van Samsung Electronics, en Chris Gorog, directeur van Roxio. Nog deze herfst verschijnt er een Samsung-Napster-muziekspeler. Tegelijk wordt Napster 2.0 gelanceerd. De nieuwe Napster-service is in tegenstelling tot zijn beruchte voorganger geen illegaal ruilnetwerk, maar een online muziekdienst, wellicht vergelijkbaar met iTunes Music Store. “Gebruikers van de dienst zullen losse nummers of volledige albums kunnen downloaden en ze kopi?ren naar draagbare spelers of branden op cd’s”, legt Roxio uit.

De marketingcampagne rond de Samsung-Napster-muziekspeler zal expliciet verwijzen naar Napster 2.0. Daarmee volgt Samsung het voorbeeld van Apple, die zijn nieuwste generatie iPods en zijn succesvolle muziekdienst steeds in ??n adem noemt.

Bron: ZDnet

Alex Stil
CEO bij Reddion

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!