• Mobile
    wordt gesponsord door
  • Usability & design
    wordt gesponsord door

Nieuw! Binnen 5 minuten een pitch uitschrijven met Pitcher

Nieuw! Binnen 5 minuten een pitch uitschrijven met Pitcher
,
@marketingfacts

Tinder voor marketeers, wie had dat gedacht? De jongens van Woedend! blijkbaar, zij hebben de nieuwe app Pitcher ontwikkeld en vandaag staan zij centraal in de categorie 'Nieuw!'.

Waar moeten we jullie van kennen?

Wij zijn Max de Vries, Paul van Uden en Merien Kunst en wij werken bij Woedend!, een reclamebureau gevestigd in hartje Amsterdam

Wat is het idee achter Pitcher?

'Pitcher – the agency matchmaker' is een app waarmee je als marketeer binnen 5 minuten een pitch uit kunt schrijven voor je volgende bureau. Heel simpel, je swipet door de beste bureaus van Amsterdam. Heb je interesse, dan swipe je naar rechts; bij geen interesse swipe je naar links. Wanneer je shortlist vol is, kun je de gekozen bureaus direct bellen of een e-mail sturen. Het principe is gebaseerd op de bekende Tinder-app, daar heb je binnen 5 min een date gevonden.

Vooralsnog zijn er alleen Amsterdamse bureau's opgenomen omdat we een samenwerking zijn aangegaan met Amsterdam Ad Blog om als bureau onpartijdig te blijven. De selectie komt van hen. Of we gaan uitbreiden, moet de toekomst uitwijzen. 

Waarom zijn jullie Pitcher gestart?

De relaties tussen reclamebureaus en adverteerders worden steeds korter. Het lijkt alsof er voor elke opdracht een nieuw bureau wordt gezocht. Daarnaast lijken markerteers steeds vaker met meerdere bureaus samen te willen werken. Of dat erg is, weet ik niet, dat moet de toekomst uitwijzen.

Pitcher springt in op deze trend. We willen als bureau niet klagen, maar een creatieve oplossing aandragen. Als dit de tendens is, moet de markt met zijn tijd meegaan. Als marketeers Pitcher echt gaan gebruiken om hun volgende bureau te vinden, is het dé app voor de toekomst.

Welke 'marketingfacts' kun je ons geven?

Inmiddels is de app al meer dan 3.000 keer gedownload en hebben we aandacht op alle grote blogs en sites. Bijvoorbeeld 'Editor’s pick' op Adweek, waar het al 2 dagen het meest gelezen bericht is, en 'app of the week' in #socialhour.

Waar staat Pitcher over een jaar?

Dat blijft voor nu nog even de vraag. We hebben de app gemaakt om aandacht te krijgen voor een probleem binnen de reclamewereld. Na de vele reacties die we binnen krijgen van over de wereld blijkt echter dat dit blijkbaar wel de volgende stap is binnen adverteer- en bureaurelatie.


Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.