Niet ‘Scoren met Google’

26 december 2004, 07:50

Nieuwsgierig als ik ben koop ik regelmatig boeken die uitkomen op mijn vakgebied. Een dure hobby maar vaak is het de moeite waard. Soms ook niet en ik heb dan ook spijt dat ik het boekje Scoren met Google van journalist Fred van der Molen (uitgeverij Entopic) heb aangeschaft. Niet veel meer dan de Google Adwords FAQ die ook gratis is te lezen bij Google Adwords. Mijn advies: niet kopen!

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    Joris

    Iets te laat met je advies, heb ‘m hier al liggen 😉

    Nog niet gelezen, maar had al het idee dat er weinig nuttigs in zou staan. Blijkbaar is dat dus ook zo…

    In ieder geval ben je niet de enige, ook ik lees graag boeken m.b.t internet (marketing) en dergelijke. Nog tips?


    26 december 2004 om 11:54
    Joris

    Bovenstaande boeken zijn opzich best interessant, maar toch niet echt wat ik zoek denk ik zo, in ieder geval bedankt voor je tips.

    Ben verder met name geïnteresseerd in internet/zoekmachine marketing boeken…


    26 december 2004 om 21:35
    Joris

    Ziet er best interessant uit. Maar 185 euro voor een boek is me iets teveel van het goede 😉

    In ieder geval bedankt voor je suggesties.


    26 december 2004 om 22:05
    Evert Jan

    Ach, 185 euri voor een daadwerkelijk praktische handleiding over on line marketing (het is on line, en geen online 😉

    is voor veel digibete beslissers een lachertje.


    26 december 2004 om 22:58
    Henk

    De 11 onwrikbare wetten van ebranding van Al Ries. Verplicht voer voor iedereen die iets op internet wil publiceren. Ries heeft een hele serie geschreven.


    27 december 2004 om 08:04
    Joris

    @Evert Jan

    Heb je opzich gelijk in inderdaad. Als er daadwerkelijk informatie in staat waar je écht wat aan hebt (en dus niet vergelijkbaar is met de kwaliteit van “Scoren met Google”) is het ongetwijfeld de moeite waard 😉

    Heb je ’t boek persoonlijk in bezit, of iemand anders hier? Zo ja, is ’t de moeite waard?

    @Henk

    Klinkt interessant. Is het via internet te bestellen? Google laat me dit keer in de steek.


    27 december 2004 om 12:45
    Joris Toonders

    @Marco

    Klinkt goed. Zal eens kijken wat ik doe en of ik het ga aanschaffen.

    Als ik het goed begrijp is Webdesk dus wel een echte “must have” wanneer je veel bezig bent met internet marketing?


    27 december 2004 om 13:29
    Henk

    @Evert Jan

    Yip ik heb ze nagenoeg allemaal. Ries schrijft boeken die makkelijk weg lezen. Ik heb ze zelf een tijdje uitgedeeld tijdens workshops die ik heb gegeven

    @Joris

    Nee de 22 wetten is de echte klassieker. Kobler heeft mooie boeken geschreven die vooral over marketing techniek gaan. Ries daarintegen laat je het leven zien zoals dat bij iedereen voorbij komt.

    @Marco

    Webdesk heb ik van Maurice gekregen. Prima boek maar van een ander kaliber als de boekjes van Ries. Webdesk is wel een wannahave voor de nederlandse interactieve marketeer.


    27 december 2004 om 14:27
    Egbert Jan van Bel

    Marco, ik heb nog een aantal boeken EDM liggen. Wat mij betreft mag je er eentje weggeven aan één van jouw e-lezers. Wat vind je daarvan!? Goeie initiatieven zoals jouw Mediafact site mogen af en toe ook wel eens beloond worden. Dus, zeg maar wie, ik stuur het boek Event Driven Marketing toe…

    Maken we nog een afspraak btw?

    groet !

    Egbert Jan van Bel


    4 juli 2005 om 12:17
    media

    Egbert Jan, dank voor het aanbod, maak ik graag gebruik van. En de afspraak staat inmiddels, spreek je volgende week! 😉


    4 juli 2005 om 12:40
    Bas

    Het boek event driven marketing heb ik ook, gekregen op de PIM sessie event driven marketing geloof ik. Zeker geen slecht boek, heb er geloof ik zelfs nog een passage uit gebruitk bij gastlessen interactieve marketing die ik begin dit jaar gegeven heb.


    4 juli 2005 om 13:16

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!