Niet alle bedrijven zijn ontevreden over crm

23 juli 2003, 05:36

Driekwart van de bedrijven die met crm werkt is hier tevreden over. 8% van deze organisaties is zeer tevreden, en 67% is in lichte mate tevreden. Dit blijkt uit onderzoek van Forrester Research onder topmanagers van 111 grote bedrijven in de VS.

Het onderzoeksbureau wilde inzicht krijgen in de mate van tevredenheid over crm. 20% is licht ontevreden over crm en ruim 5% is zeer ontevreden. Het grootste struikelblok is bij bijna 46% van de bedrijven de interne weerstand tegen een nieuwe manier van werken. 33% klaagt over te hoge kosten van de software en ruim 13% vindt de implementatie van de nieuwe technologie lastig. Het grootste struikelblok is bij 48% de interne weerstand tegen de invoering. Ook laat een deel van de respondenten weten dat crm-implementaties in de praktijk slecht bruikbaar zijn. Van de tevreden gebruikers vindt wel 36% de kosten van de software te hoog. Ruim 22% komt bij de daadwerkelijke uitvoering van de crm-strategie in de problemen. Bijna 19% heeft problemen met het bepalen van de doelstellingen. Uiteraard zijn er bedrijven te vinden in de VS die van crm een succes maakten. Dit zijn onder meer Whirlpool, Wyndham, Brother en Continental Airlines.

Bron:

Marketing Tribune

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!