Newsletter2Go relaunch: exclusieve e-commerce functies voor relevante e-mails #adv

Newsletter2Go relaunch: exclusieve e-commerce functies  voor relevante e-mails #adv

Newsletter2Go, de e-mailmarketing software provider uit Berlijn en nieuwkomer op de Nederlandse markt, kondigt hun grootste relaunch tot op heden aan. De vernieuwde software sluit nog beter aan bij de visie van het jonge bedrijf, namelijk om relevante e-mails naar de juiste persoon, op precies het juiste moment te verzenden. Oprichters Steffen Schebesta en Christoph Beuck laten met Newsletter2Go zien, dat e-mailmarketing doelgericht, duurzaam en succesvol kan worden ingezet. Om relevante mailings te stimuleren, introduceren ze als eerste de exclusieve credit payback service, waarmee Newsletter2Go-gebruikers geld terugverdienen bij bovengemiddeld presterende mailings. In dit artikel leest u alles over de relaunch en vindt u aansluitend een voucher om direct aan de slag te gaan en gratis e-mails te verzenden.

Hedendaagse e-mailinboxen zijn vaak overvol en ontvangers verwachten persoonlijke, relevante content die aansluit op hun individuele interesses - alleen dan is de e-mail interessant voor de ontvanger. De grootste uitdagingen in e-mailmarketing zijn daarom om 1) voldoende informatie over de ontvanger te verzamelen, 2) de informatie om te zetten in een doelgerichte nieuwsbrief,  3) de nieuwsbrief, het liefst geautomatiseerd, op precies het juiste moment te verzenden en 4) de resultaten te gebruiken voor het optimaliseren van de volgende e-mails. De innovatieve functies in de vernieuwde nieuwsbrief software van Newsletter2Go spelen precies in op deze vier uitdagingen. Daarnaast introduceert Newsletter2Go ook exclusieve e-commercefuncties waarmee online shops en retailers aanzienlijk veel tijd besparen en hun omzet substantieel kunnen verhogen.

1. Voldoende informatie over de ontvanger verzamelen

Afzonderlijke adresboeken

  • Meerdere lijsten met ontvangers in onafhankelijke adresboeken
  • Volledig afzonderlijk ontvangers in ieder adresboek beheren

Het centrale ontvangersbeheer is nu ook in meerdere adresboeken mogelijk. Binnen een Newsletter2Go-account kan een onbeperkt aantal adresboeken volledig onafhankelijk van elkaar beheerd worden. Ontvangers kunnen zich van afzonderlijke adresboeken aan- of afmelden, zonder dat de status van deze ontvanger in een ander adresboek verandert. Verschillende online shops, nieuwsgroepen of lijsten met contactpersonen kunnen hierdoor gemakkelijk vanuit één account beheerd worden. De functie is vooral aantrekkelijk voor gebruikers die vanaf één account meerdere webshops beheren.

Ontvangersbeoordeling     

  • Ontvangersbeoordeling op basis van de interactie (0-5 sterren)     
  • Ontvangerssegmentatie perfectioneren door groepen vergelijking

Bedrijven kunnen in de toekomst hun ontvangers bijzonder goed door hun mailings leren kennen. Newsletter2Go maakt het met de nieuwe software een stuk eenvoudiger om de interactie van iedere ontvanger te achterhalen en de kwaliteit te evalueren. Op basis van de interacties met de e-mails wordt voor elke ontvanger een individuele beoordeling berekend. Aan de hand van deze beoordeling wordt de ontvanger ingeschaald op een schaal van 0 (inactief) tot 5 (zeer actief).

Ook voor elke ontvangersgroep wordt een beoordeling berekend. Hierdoor kunnen de prestaties van verschillende groepen direct worden vergeleken. Deze functie kan effectief worden ingezet om de ontvangerssegmentatie te perfectioneren. De beoordeling helpt bijvoorbeeld om zeer actieve ontvangers te belonen met vouchers, of om inactieve klanten terug te winnen met reactiveringscampagnes.

A/b-testen

  • Testen van tot 9 nieuwsbriefvarianten tegen elkaar
  • Automatische verzending van de meest succesvolle variant

Verschillende nieuwsbriefvarianten kunnen in de vernieuwde software eenvoudig tegen elkaar getest worden. Met deze unieke functie van Newsletter2Go test je niet alleen het onderwerp en de afzendernaam, maar complete e-mails. Om de beste variant te bepalen, wordt niet alleen de openratio, maar ook de klikfrequentie gebruikt. De a/b-test kan tot wel 9 nieuwsbriefvarianten bevatten, wat de optimalisering van je e-mailmarketingcampagnes zeer nauwkeurig maakt.

2. De verzamelde informatie omzetten in doelgerichte nieuwsbrieven

Drag & drop editor

  • Nieuw design met intuïtief drag & drop systeem
  • Bouwsteennavigatie per gebruiker

Het maken en bewerken van e-mails in de compleet nieuwe gebruikersinterface is met de nieuwe drag-and-dropeditor gebruiksvriendelijker dan ooit tevoren. Een bouwsteennavigator maakt het e-mailontwerp tot in de kleinste details controleerbaar. De nieuwe testfuncties vereenvoudigen de optimalisatie van de e-mail voor het verzenden. De mobiele preview laat direct zien hoe de e-mails op mobiele apparaten worden weergegeven. Aangezien meer dan 50 procent van de geopende e-mails vandaag de dag op mobiele apparaten plaatsvinden, is deze functie absoluut onmisbaar.

A/B-testen op persoonlijke content elementen  

  • Gehele bouwstenen alleen aan ontvangers met bepaalde kenmerken tonen
  • Met één e-mail specifiek op verschillende doelgroepen inspelen

Verschillende doelgroepen kunnen eenvoudig binnen één mailing individueel worden aangesproken. Dankzij een krachtige en betrouwbare personalisatie syntax is een breed scala van personalisaties beschikbaar. Alle afzonderlijke elementen in de nieuwsbrief kunnen individueel worden aangepast. Zo kunnen bepaalde elementen uitsluitend aan ontvangers met bepaalde kenmerken worden getoond. Dit bespaart een hoop werk, want in plaats van individuele mailings voor verschillende groepen te creëren, kunnen nu tegelijkertijd meerdere groepen met één e-mail worden aangesproken.

2a. Exclusieve e-commercefuncties

1-klik-productovername

  • Exclusieve functie die geen andere nieuwsbrief software provider aanbiedt
  • Met één klik producten vanuit de webshop in de nieuwsbrief integreren

Met de unieke e-commerce 1-klik-productovernamefunctie kan de verkoop sterk worden gestimuleerd. De functie koppelt webshops aan Newsletter2Go en maakt het mogelijk om producten met één klik in de nieuwsbrief toe te voegen. Aan de hand van het productnummer integreert het systeem alle belangrijke details, zoals de productnaam, beschrijving, prijs, afbeelding en link, direct in de desgewenste bouwsteen in de nieuwsbrief. De 1-klik-productovername kan eenvoudig aan Lightspeed, Magento, Magento 2, WooCommerce en veel meer shopsystemen gekoppeld worden. De exclusieve functie is vooral voor sales-georiënteerde nieuwsbrieven met een groot aantal producten zeer effectief.

Integraties en plug-ins

  • Ruim aanbod van gratis e-commerce, CRM- en CMS-integraties
  • Individuele integratie middels een krachtige REST API

Newsletter2Go biedt een groot aantal plug-ins en integraties, welke gratis kunnen worden gebruikt om bestaande systemen aan Newsletter2Go te koppelen. Denk aan Salesforce, Lightspeed en Magento (ook de vernieuwde Magento 2). De systemen zijn met een paar klikken gekoppeld en zorgen onder andere voor de synchronisatie van ontvangers, producten en inhoud. Naast het ruime aanbod e-commerce, CRM- en CMS-integraties, is het ook mogelijk om individuele integraties te gebruiken. Dit doe je middels de krachtige REST API, waarmee toegang wordt verschaft tot de talloze gratis functies en de high-speed verzendinfrastructuur van Newsletter2Go. Toegankelijke API-documentatie en voorbeeldcode van implementaties zijn uiteraard voorhanden.

3. De nieuwsbrief op precies het juiste moment verzenden

Marketing automation

  • Ontvangers op precies het juiste moment aanspreken
  • Kant-en-klare, aanpasbare triggermails

Met marketing automation worden geautomatiseerde e-mails naar aanleiding van gebeurtenissen of op basis van het gedrag van de ontvanger verzonden. De lifecycle- en triggercampagnes kunnen geheel op de ontvangerskenmerken worden afgestemd. De marketing automation mailings bevatten onder andere verjaardags-, welkomst- en reactiveringsmailings, welke op precies het juiste moment naar de ontvanger worden verzonden.

4. De nieuwsbrief evalueren

Doelgroep rapporten en ontvangerssegmentatie

  • Rapporten op doelgroepen en e-mailopties segmenteren
  • Diverse groepen en varianten rechtstreeks met elkaar vergelijken

E-mailrapporten kunnen tot in het laatste detail worden gefilterd voor een optimale evaluatie. De CTR en open- en conversieratio cijfers, plus vele andere indicatoren, kunnen in zelf-geselecteerde periodes worden bekeken en gedownload. Voor de evaluatie kunnen ontvangerssegmenten worden aangelegd, om beter te begrijpen hoe een e-mail is ontvangen bij bepaalde groepen. Verschillende segmenten en mailingvarianten van een a/b-test kunnen direct worden vergeleken.

Credit payback

  • Wereldprimeur: goede e-mailmarketing wordt beloond
  • Voor bovengemiddelde prestaties e-mailcredits terugverdienen
  • Des te hoger de open- en klikratio, des te meer e-mailcredits worden teruggestort

Newsletter2Go introduceert met hun relaunch een wereldprimeur in e-mailmarketing. Goede e-mailmarketing wordt beloond met terugbetaalde e-mailcredits. Dankzij credit payback wordt e-mailmarketing niet alleen goedkoper, maar worden relevante e-mails gestimuleerd. De functie sluit naadloos aan op de missie van Newsletter2Go, namelijk om de kwaliteit in e-mailmarketing te verhogen en klanten te inspireren om een zo persoonlijk en relevant mogelijke e-mail te verzenden.

Met de vele nieuwe en unieke functies onderscheidt Newsletter2Go zich van veel andere nieuwsbrief software providers op de markt. De software is gratis te gebruiken en vergt geen installatie of programmeerkennis. Je stuurt met Newsletter2Go maandelijks 1.000 gratis e-mails. Test de software zelf uit door een geheel vrijblijvend en gratis account aan te maken. Met de vouchercode ‘MF-NL-16’ profiteer je als nieuwe klant nu exclusief van € 20 tegoed voor e-mailcredits, zodat je nog meer e-mails kunt verzenden. De code is geldig tot 31 december 2016.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel