Nedstat krijgt certificatie

16 januari 2003, 15:20

Drie vooraanstaande Europese meetinstituten hebben kwaliteitscertificaten afgegeven aan Nedstat.

Het Britse ABC Electronic, Diffusion Contr?le uit Frankrijk en KIA uit Zweden bevestigen daarmee de betrouwbaarheid van met Sitestat verkregen gegevens over websitebezoek. Nedstat is de enige leverancier van websitestatistieken die door alle drie de instituten is gecertificeerd.

Met de toenemende belangstelling voor websites en internet wordt niet alleen de nauwkeurigheid van data belangrijker, maar vooral ook de mogelijkheid tot vergelijken van gegevens. De instituten stellen daarom vergaande eisen aan zowel de meetmethode als de rapportdefinities. “Voor onze klanten zijn deze kwaliteitsgaranties van groot belang,” aldus Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Nedstat. “Als we bijvoorbeeld over een begrip als ‘bezoeker’ op een website praten, is nu duidelijk dat Sitestat meet zoals de onafhankelijke instituten dit voorschrijven.” Dankzij de certificaten weten website-eigenaren dat ze met Sitestat kunnen beschikken over objectieve, vergelijkbare cijfers over websitebezoek.

Kinsbergen: “Deze internationale erkenning past in onze ambitie om marktleider te zijn in Europa. Veertig procent van onze Sitestat klanten komt nu al uit het buitenland en eind volgend jaar zal dat meer dan de helft zijn.”

ABC Electronic

ABC Electronic (www.abce.org.uk) komt voort uit het Audit Bureau of Circulations Ltd en is de belangrijkste organisatie voor onafhankelijk online onderzoek in Groot-Brittanni? en Ierland. Mediabedrijven vertrouwen ABCE om internet gerelateerde bezoekgegevens te verifi?ren om zo de in- en verkoop van advertentieruimte te vergemakkelijken.

ABCE biedt bovendien de mogelijkheid tot auditing van websites voor een onafhankelijke verificatie van de bezoekgegevens. ABCE verkrijgt hiervoor de relevante data rechtstreeks van de Nedstat-server.

Diffusion Contr?le

Het Franse Diffusion Contr?le (www.ojd.com) is een van ‘s werelds oudste onafhankelijke organisaties voor het controleren van de verspreiding, distributie en oplage van kranten en periodieken. Sinds 2001 geeft Diffusion Contr?le ook een keurmerk uit voor websitestatistiekprogramma’s en certificeert ze het aantal websitebezoeken.

KIA

KIA (www.kiaindex.se) is de Zweedse brancheorganisatie voor adverteren op internet, waarin adverteerders, mediabureaus en website-eigenaren samenwerken. De organisatie is in 1999 opgericht om overeenstemming te bereiken over onderwerpen zoals meetstandaarden.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!