Nederlandse bedrijven blinken niet uit in e-commerce

13 februari 2006, 09:15

Nederlandse bedrijven blinken niet uit in e-commerce

Ik blijf me verbazen over de actualiteit van de onderzoeksrapporten die via het CBS beschikbaar worden gesteld. Vandaag komen ze met een onderzoek uit 2004 waaruit blijkt dat 14 procent van de Nederlandse bedrijven aan elektronische verkoop doet. Vergeleken met andere landen van de EU-15 is dat percentage niet hoog.

Zijn er geen actuelere cijfers over de Nederlandse markt beschikbaar?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    Tinus

    Uitblinken is toch gebonden aan kwaliteit en niet kwantiteit?

    De titel die ze aan hun ‘onderzoek’ hebben gegeven raakt in dat geval kant noch wal. Het feit dat ‘slechts’ 14% aan ‘electronisch verkopen’ doet (waaronder volgens mij ook telefonische verkoop a la Tell Sell valt) zegt volgens mij niets over de kwaliteit.


    13 februari 2006 om 10:41
    media

    Tinus, beter zou inderdaad zijn geweest om ook naar omzet en tevredenheid te kijken. Die 14% slaat overigens wel degelijk op online verkopen (zie ook grafiek).


    13 februari 2006 om 10:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!