Nederlander kijkt per dag 13 minuten reclame op TV

14 november 2003, 14:23

Reclames op televisie kunnen op steeds meer kijkers rekenen. Vorig jaar werd per persoon per dag gemiddeld 13 minuten naar reclame gekeken. Dat is meer dan twee keer zo lang als tien jaar geleden. Dat bleek vrijdag uit het Televisierapport 2003 van de Stichting tot Promotie en Optimalisatie van Televisiereclame, Spot.

Bijna de helft van de Nederlandse huishoudens heeft meer dan ??n tv. Ongeveer 30 procent heeft een dvd-speler. De videorecorder blijft echter het populairst: vier op de vijf huishoudens beschikken erover.

Bron:

http://www.nu.nl/

Op de website van SPOT is overigens nog geen nieuws over het rapport te vinden.

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    SPOT is nooit de snelste geweest met het updaten van haar website. Zal me niet verbazen als het rapport pas medio zomer 2004 wordt geplaatst 🙂


    15 november 2003 om 08:33

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!