Near body communication: marketing bij een vervagende grens tussen mens en mobiel

18 april 2014, 11:29

Verslag van Online Tuesday #44

Op 8 april vond de 44e editie van Online Tuesday plaats. Net als vorig jaar in april stond OT in het kader van appril, met als thema ‘near body communication‘. Oftewel: welke mogelijkheden biedt de vervaging tussen mens en mobiele devices? En ook: welke verantwoordelijkheden legt dat bij ons als marketeers? Het werd door sprekers Remco Bron, Robert Leefmans en Sam Warnaar een interessante avond over iBeacons, notificaties, wearables en een chip in je hand.

Remco Bron – iBeacon

Remco Bron is oprichter van inBeacon, dat zich toelegt op de implementatie van iBeacon-technologie. In een rap tempo gaf hij een overzicht van de mogelijkheden ervan.

Robert Leefmans – Notificare

Notificare is een platform voor ‘smart notifications’ op desktop, tablet en telefoon. En zoals mede-oprichter Robert Leefmans aankondigde tijdens deze avond: ook voor wearables die gebruikmaken van Android Wear. Robert deed een beroep op de terughoudendheid van marketeers: liever géén notificatie dan een slechte, want anders schakelt de gebruiker die notificaties snel uit. De vraag is of dit beroep aanslaat of dat er een ‘pushberichten-spam’ gaat ontstaan…

Sam Warnaars – Sanoma

Sam Warnaars liet een tijd geleden een chip in zijn hand implanteren. Wel zo makkelijk als je die chip nodig hebt om alle deuren op werk te openen, toch? Vanuit zijn persoonlijke visie gaf Sam een interessant inkijkje in de toekomst van wearables.

Foto’s

Kijk op de Online Tuesday-Facebookpagina voor alle foto’s van het event, gemaakt door Laisa Maria.

Partners en sponsoren

Online Tuesday is het maandelijkse event over online marketing dat wordt georganiseerd door Marketingfacts, Traffic4U, NEWPEOPLE en DQ&A Media Group.

De events worden mede mogelijk wordt gemaakt door onze sponsoren Adfactor, MeasureWorks en Massarius.

De videoregistratie en livestream worden verzorgd door Event Producent.

Bram Koster
Senior consultant bij Evolve

Ik werk als consultant bij Evolve, een bureau dat is gespecialiseerd in het verbeteren van de interne communicatie en interne processen met behulp van interne sociale media. Was voorheen hoofdredacteur bij Marketingfacts en betrokken bij o.a. Online Tuesday en NIMA.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!