Naar welke reclamespotjes luisteren we het meest: TV of radio?

14 april 2005, 07:08

Uit het onderzoek Spot Load 2005: Managing Commercial Inventories for Your Advertisers and Your Listeners van Arbitron blijkt dat we meer naar reclame spotjes op de radio luisteren dan die van de TV. 49% van de luisteraard zegt nooit naar een andere zender te gaan vanwege de reclame, terwijl slechts 6% dat zegt bij TV reclame. Ook horen we liever 3 breaks van 4 spotjes dan 6 breaks met 2 spotjes.

(bron)

Hans Mestrum
nieuwe media specialist/blogger bij Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

Categorie
Tags

2 Reacties

    R@lf

    Tja.. ik heb geen afstandsbediening bij mijn radio, dus wegzappen gaat niet zo gemakkelijk.


    14 april 2005 om 12:57
    loket

    bovendien is radioluisteren een nevenactiviteit en tv-kijken een hoofdactiviteit. weinig nieuws in dit onderzoek.


    14 april 2005 om 18:05

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!