MTV komt met top-3 favoriete commercials van jongeren

11 september 2004, 10:58

MTV biedt voortaan wekelijks de top-3 favoriete commercials van jongeren. Elke vrijdag om 16.55 wordt de top drie uitgezonden bij het programma MTV Networks MTV Credits. Het is de bedoeling daarmee creatieven, adverteerders en mediabureaus aan te moedingen om reclames te maken die bij jongeren in de smaak vallen.

Elke commercial wordt gevolgd door een MTV Credits billboard. Daarop komen de namen van de verantwoordelijke personen bij de adverteerder, het reclame- en het mediabureau. De keuze voor de commercials worden gedestilleerd uit een maandelijks onderzoek via ‘Switch On’, het online jongerenpanel van MTV Networks en onderzoeksbureau Qrius. Aan het eind van iedere maand geven 1.000 jongeren daar een rapportcijfer aan van de in die maand uitgezonden commercials. De top-3 best gewaardeerden worden gekozen voor MTV Credits.

Bron:

http://www.adformatie.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!