MSN is razend populair bij jongeren

13 februari 2004, 06:33

Het communicatiesysteem MSN Messenger is razend populair onder jongeren. Zo`n 4 miljoen Nederlandse gebruikers hebben dagelijks 22 miljoen gesprekken via het chatprogramma van Microsoft; 55% hiervan is jonger dan 25 jaar.

‘Het voortdurend verbonden zijn met je vrienden, de intimiteit van een thuis en de mogelijkheid om een persoonlijk tintje te geven’ zijn de factoren die volgens Carl Rohde verantwoordelijk zijn voor het succes van MSN. Rohde is trendwatcher en hoogleraar massacommunicatie en sociale wetenschappen aan de Universiteit van Utrecht.

Met het MSN programma kunnen gebruikers gesprekken voeren met familie, kennissen, collega`s en vrienden: de zogenaamde buddies. Gemiddeld heeft een MSN-gebruiker zo`n 49 buddies in zijn contactlijst staan.

Marketing-manager Marc Hoenke van MSN-Nederland stelt dat het programma al vaker wordt gebruikt dan sms-diensten op mobiele telefoons. Volgens Joost Nienhuis, landelijk manager van MSN, zal het programma binnen enkele jaren meer worden gebruikt dan e-mail.

Bron:

Algemeen Dagblad

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!