Mond-tot-mond reclame is belangrijkste aanleiding om van merk te veranderen

9 april 2003, 06:35

Eenderde van de Amerikaanse supermarktklanten zegt door vrienden en kennissen overgehaald te kunnen worden een ander merk te proberen. Daarmee is mond-tot-mond reclame de belangrijkste factor die de consument verleidt van merk te veranderen. Op de tweede plaats komen gratis monsters, die door een vijfde van de ondervraagden worden genoemd.

Vaak is er echter niet een specifieke reden voor merktrouw. Gevraagd naar de voornaamste reden om het eigen favoriete merk te blijven kopen, gaf 23% bekendheid en vertrouwdheid met het merk op. Zo`n 15% zei een bepaald merk te kopen omdat de ouders het vroeger thuis al gebruikten. Ruim een kwart gaf de kwaliteit van het merk als reden en 11% de lage prijs.

Bron:

Adweek

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!