Mobiele marketing ontgroeit kinderschoenen

28 juli 2003, 19:43

Mobiele marketing is het stadium van de hype voorbij. De praktijk wijst uit dat mobiele telefoon een uitstekende rol kan vervullen in de communicatiemix.

Adverteerders beginnen geleidelijk te ontdekken dat de mobiele telefoon een communicatiemedium is, dat de bestaande kanalen goed kan aanvullen. Dat blijkt uit het Basisreport Mobile Marketing van Berlecon Research uit Duitsland. Het mobieltje vormt een handig responsmedium bij sp-acties, het is een ideaal kanaal om de klant van actuele informatie te voorzien, en ook voor bestellingen en andere transacties is de mobiele telefoon goed te gebruiken. Een voorwaarde voor het effectief inzetten van de mobiele telefoon is dat de gebruiker overtuigd wordt van de voordelen van dit kanaal. Zo kunnen bij responsacties extra prijzen worden gegeven, en bij mobiele bestellingen een hogere korting. Zitten zulke extra?s er voor de gebruiker niet in, dan is de kans groot dat hij liever voor de vertrouwde kanalen kiest.

In Duitsland wagen steeds meer bedrijven zich op het pad van de mobiele marketing, en daaronder zijn klinkende namen als P&G en Johnson en Johnson. Als die bedrijven bij hun acties de meerwaarde en relevantie voor de gebruiker echt voorop stellen, dan ziet de toekomst voor mobiele marketing er zonnig uit.

Bron:

Direct Marketing

Via:

http://www.marketing-online.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!