Mobiele en cross media marketing

18 maart 2003, 06:09

Voor de themasessie op dinsdagavond 25 maart heeft het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) drie sprekers, die vertellen over de diverse opportunities van mobiele marketing en cross media marketing.

Aan de hand van cases van o.a. Albert Heijn, Lever Faberg? en Warner Brothers zal Ruben Troostwijk, directeur van HotSMS, laten zien hoe SMS op verschillende manieren effectief kan worden ingezet als marketing tool en toelichten hoe marketing doelstellingen succesvol worden gerealiseerd door gebruik van SMS-vertising, Direct SMS (/Direct Email) en tailor-made SMS applicaties. Bovendien blikt hij vooruit op de mogelijkheden van MMS(-vertising).

Met cases van PlanetRace (met als partners oa. KPN Mobile, WNF, VGZ, De Telegraaf, Volvo en Vliegwinkel) en dit voorjaar “Je ?chte Leeftijd!” toont Michel Hoekstra, alg. directeur Advance Interactive, concepten met een goede vertaling naar verschillende media typen, zoals internet, mobiel en tv. Met concrete voorbeelden bespreekt hij hoe marketing budgetten meer waard kunnen zijn.

Met o.a. de ANWB en het NOB als case, laat Erik van Eykelen, technisch directeur van ‘digital delivery’ bedrijf BackStream, zien waar je rekening mee moet houden als je een nieuw kanaal zoals mobiel gaat gebruiken. Verder geeft Erik een praktisch overzicht van de mogelijkheden van de huidige mobiele marketing technieken (SMS, 2G, 3G, etc.). Hij sluit af met een blik in de toekomst met technologie?n zoals MMS en ‘cell broadcasting’.

Bron:

http://www.pimonline.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!