Microsoft lanceert nieuwe virale campagne

15 december 2005, 05:30

Microsoft lanceert nieuwe virale campagne

Vanochtend ontving ik een verontrustend filmpje waarin de nodige vertrouwelijke informatie van mij wordt prijs gegeven door mijn financieel adviseur, waaronder mijn jaarloon bij Marketingfacts.

Het Belgische bureau Inspire blijkt in opdracht van Microsoft deze virale campagne met Mister Jefferson in de hoofdrol te hebben gelanceerd. In het standaard filmpje laat Mister Jefferson je kennismaken met zijn familie en geeft daarbij de nodige gevoelige details prijs aangaande plastische chirurgie, bezoek van porno-sites en gebruik van prozac. Doel van dit alles is om duidelijk te maken dat zonder goede beveiliging van je pc, je deze informatie dagelijks prijs geeft.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Cpt. Iglo

    @Carl Mangold: het is natuurlijk ook niet voor nix van Micro$of.


    15 december 2005 om 13:31
    ‘Pingwing’

    Inspire did it again!

    Ere wie ere toekomt.

    Ben sinds 1 jaar een grote liefhebber van al hun werk.


    19 december 2005 om 20:21
    benny

    Vond het filmpje op zich al enorm sterk hoor…


    5 januari 2006 om 16:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!