Microsoft en Google volgen Apple in richting automobiel

4 februari 2006, 12:30

image

In navolging van Apple – dat al sinds 2004 met iPod ready BMW’s pronkt – richten nu ook Microsoft en Google zich op de automobielindustrie. Microsoft heeft hierbij gekozen voor Alfa Romeo, een auto die ongeveer net zo vaak in de garage staat als Microsoft’s software crasht, terwijl Google zich op de auto’s van het volk richt.

Carl Mangold
Video Advertising & Content Producer bij Carl Mangold

Carl Mangold produceert video advertising en -content voor online marketing, van concept tot en met oplevering. Én realiseert en optimaliseert het bereik ervan, op basis van in overleg gedefinieerde KPI's. “People around the world are now watching 1.000.000.000 hours of Youtube’s incredible content every single day!” (Cristos Goodrow, Youtube) “We move towards a world where video is at the heart of all our services” (Mark Zuckerberg, 27 juli 2016) “Video is where all of media is headed right now. There is no more valuable piece of property or entity then video in the world of media at all.” (Casey Neistat, 6 sept. 2016)

Categorie
Tags

6 Reacties

    diederick

    ben van mening dat jouw subjectieve mening omtrent Alfa Romeo en Microsoft niet gepast is binnen een objectief marketingblog.

    als tegengas wil ik je zeggen dat ik probleemloos 3 alfa 164’s naar de 3 ton heb gereden en mijn huidge 166 heeft er ook al weer 200.000 probleemloze km’s opzitten

    daarnaast draaien al onze systemen op Microsoft, zowel desktops als servers juist vanwege de bewezen kwaliteit.

    ps. de nieuwe beta ie7 al? veruit de vetste browser he! of mag jij dat niet vinden 😉


    5 februari 2006 om 08:42
    media

    Diederick, het is bekend dat Carl geen liefhebber is van Microsoft. En zijn beeld van Alfa is inderdaad ook wat achterhaald.

    Ik heb het idee dat hij als Apple-fan inderdaad wat geschrokken is van IE7 😉


    5 februari 2006 om 09:13
    mangold

    @Diederik: Volgens mij zijn bij een blog de reacties belangrijker dan ’t bericht. En omdat je met objectiviteit nu eenmaal minder reacties uitlokt dan met je eigen mening, blijf ik graag zo subjectief mogelijk bloggen 😉

    Maar: mijn beeld van Alfa Romeo’s is inderdaad gebaseerd op oude ervaringen. Heb je wellicht objectieve (!) informatie over hun hedendaagse betrouwbaarheid?

    Over IE7: Als het grootste softwarebedrijf ter wereld een half decennium spendeert aan het updaten van een browsertje, mag je toch op z’n minst de meest geavanceerde browser aller tijden verwachten, niet? Toch zie ik in IE7 alleen maar weer dingen die al veel eerder door ánderen bedacht en ontwikkeld zijn (RSS, tabs, pop-up killer, …). En hoewel dat niet anders is dan ik van Microsoft verwacht, blijft ’t me toch tegenvallen…

    Ik heb overigens gehoord dat IE7 het doorlinken vanuit Outlook, Word en Excel verknalt. Hebben jullie daar (ook?) al ervaring mee? (Maak een link aan in een Word document, stuur dat naar iemand zonder IE7 en vraag de ontvanger of die link nog werkt).


    5 februari 2006 om 10:00
    gewoonbob

    subjectief is bijvoorbeeld ook: ‘diederick praat op verjaardagen al1 over eauteaux & compjoeters.’


    5 februari 2006 om 12:22
    media

    Aha, nu ook met illustratie. Ziet er indrukwekkend uit!


    5 februari 2006 om 19:30
    diederick

    Dag Carl,

    Doorlinken gaat inderdaad niet altijd helemaal lekker ;( .. ook sommige pop-ups doen m’n ozo geweldige browser vastlopen.. en begin maar vast te lachen.. de 166 kon vanmiddag naar de garage voor een defecte stuurbekrachtigingscilinder of wat het moge zijn.. klonk duur en dat zal het wel weer zijn…

    heb je connecties boven?? ik houd m’n mond voorlopig even..


    6 februari 2006 om 19:46

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!