MetrixLab neemt 2C Usability over

21 november 2007, 07:09

Internationaal onderzoeksbureau MetrixLab heeft deze week 2C Usability overgenomen. 2C usability zal onderdeel worden van de E-business Performance Research-afdeling van MetrixLab. De oprichters van 2C, Wouter van den Berg en Bastiaan Klooster, gaan dit bedrijfsonderdeel leiden (persbericht).

De CEO van MetrixLab, Han de Groot, zegt in het uitgegane persbericht: ‘Usability wordt een steeds belangrijker onderdeel van online marketing. Het budget dat besteed wordt aan usability neemt de komende jaren alleen maar toe. Een voorzichtige schatting laat zien dat alleen al in Europa het komende jaar meer dan 300 miljoen euro aan usability onderzoek wordt uitgegeven. Alleen al in de UK, een van de belangrijke markten van MetrixLab, geeft 72 procent van de bedrijven aan van plan te zijn de usability budgetten te gaan verhogen in de komende 12 maanden.’

Deze trends zijn voor MetrixLab een belangrijke reden geweest voor de overname. Als het goed is maakt 2C zich al snel ten gelde. De Groot: ‘Eén van de zaken waarin de kennis van MetrixLab en 2C Usability in de komende tijd duidelijk naar voren gaat komen, is de lancering van een zeer innovatieve online usability test. Dit maakt het mogelijk gebruikers op afstand te testen, op hun eigen pc in hun eigen omgeving.’

Metrixlab, met kantoren in Rotterdam en Utrecht, is naast Nederland ook actief in Duitsland, Engeland, Frankrijk en Spanje. Emerce schrijft: ‘Of het bedrijf actief op zoek is naar lokale usability-specialisten voor overname, houdt De Groot voor zich.’ Ook een overnamebedrag is niet bekend.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

1 Reactie

    yurivangeest

    Han en Thijs,

    Gefeliciteerd met deze stap !

    Lijkt mij een logische en sterke aanvulling.


    22 november 2007 om 10:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!