Mercedes en Chrysler beste automotive sites

9 februari 2005, 07:56

Van alle automerken worden de websites van Mercedes en Chrysler worden door Nederlandse internetters het best gewaardeerd. Dat blijkt uit een onderzoek van Metrixlab. De volledige onderzoeks-resultaten worden gepubliceerd in het februarinummer van Tijdschrift voor Marketing.

Het tijdschrift noemt het opvallend dat een aantal sterke automerken, zoals BMW en Honda, het af laten weten op het gebied van design en navigatie, terwijl 8 op de 10 internetters zich online ori?nteren op het kopen van een auto.

In het onderzoek scoort Mercedes en Chrysler het hoogst op het gebied van design. Voor de overzichtelijkheid en navigatie haalt opnieuw Chrysler, dit keer samen met Saab en Citro?n, de hoogste score.

De uitslag is een opsteker voor internetbureau GX, dat beide sites heeft ontwikkeld. De vormgeving van de Chrysler-website, die op 10 juni werd gelanceerd, is hierbij verzorgd door Kruit, voor de Mercedes-site werd dit aangestuurd vanuit Duitsland.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!