Marktplaats test bel banner

10 januari 2006, 10:32

Vanaf vorige week is Marktplaats een test gestart met een nieuwe banner mogelijkheid. De bezoeker kan in een gedeelte van de banner klikken waarmee hij (via een korte registratie/verificatie module) direct en gratis in contact wordt gebracht met de adverteerder. Op dit moment draait er alleen nog een test met NTI (in de rubriek banen), maar Marktplaats verwacht op korte termijn de pilot uit te breiden met een aantal andere adverteerders. De adverteerder betaalt een cpm tarief en een bedrag per telefonisch aangebrachte klant.

Het zou mooi zijn als de bezoeker in de toekomst terecht komt op de site van de adverteerder en zo helemaal in de sales tunnel wordt meegenomen. Telefonisch contact waarbij de USP’s van de adverteerder op het beeldscherm verschijnen. Waarbij een combinatie met een product als Festooninc nog meer mogelijkheden geeft.

Martin de Boer
Interim (Online) Marketeer bij Efarmers

Marketeer met een passie voor Interactive Marketing. Daarnaast veel aandacht voor nieuwe "online" ontwikkelingen. Na ruim 8 jaar als Channel Manager Internet voor ABN AMRO te hebben gewerkt, ging hij vervolgens aan de slag als Marketing manager voor Hotel Bookers (o.a. hotelspecials.nl , bungalowspecials.nl en hotelaanbiedingen.nl). In 2009 zijn eigen advies/interim bureau efarmers gestart. Van waaruit hij diverse bedrijven adviseert over online marketing/strategie. Passie voor site analyse en daarmee het optimaliseren van campagnes, conversie en site bezoek. Daarnaast veel interesse voor new media en social media. Interesse in online media planning, multi channel campagnes en digitale overheid. Waarbij de laatste interesse vanuit mijn raadslidmaatschap van de gemeente Edam-Volendam is ontstaan.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!