Marketeers zijn niet goed met senioren

3 maart 2003, 12:21

Marketeers spelen nog steeds te weinig in op de levensstijl en verwachtingen van senioren. Dat blijkt uit de derde Mature Market Monitor van Motivaction en AgeWise, een onderzoek dat zich richt op het koopgedrag van verschillende generaties senioren.

Senioren wilen niet geassocieerd worden met zorg en hulpbehoevendheid. Ouder worden negeren ze zo lang mogelijk, ze proberen zo lang mogelijk hun gevoel van vitaliteit vast te houden. Ze laten zich wel graag aanspreken op keuzevrijheid en gemak. Vooral de komende generatie, de babyboomers, zoekt voorzieningen op maat.

Marketeers spelen daar nog nauwelijks op in. De bestaande gemaks- en zorgdiensten sluiten niet goed genoeg aan bij individuele wensen en behoeften. Domotica, boodschappendiensten en maaltijdenservice zijn voorzieningen die de zelfredzaamheid zo lang mogelijk zouden moeten helpen verlengen. Maar de doelgroep ziet de relevantie er nauwelijks van in. ?Ze denken dat je senioren van alles kunt maken?, zegt een 62-jarige respondent. ?Maar we hebben een beroep gehad en hebben levenservaring. We zijn niet onmondig, maar kritisch. Ik ben oma niet.?

Edwin Duys
Social Media & Online Markeitng Realist | Mede-oprichter Saristos bij Saristos

Dol op het bedrijfsmatig toepassen van online marketing en social media. Mede-oprichter en partner van Saristos, realisten in online marketing en social media. Mijn drijfveer is bedrijven te helpen om door middel van content marketing via social en digitale media gekwalificeerde potentiële klanten (leads) te genereren. Je kunt mij zakelijk volgen via Twitter en met mij connecten via LinkedIn

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!