Marco Juffermans: “De dagtaak van een online reputatiemanager”

Marco Juffermans: “De dagtaak van een online reputatiemanager”

Marco Juffermans is CEO en founder van White Canvas Reputation Guards. Hij helpt mensen en bedrijven hun reputatie te managen. Het principe is gebaseerd op het beïnvloeden van de eerste zoekpagina van Google door negatieve berichten naar beneden te laten zakken door nieuwe, positieve berichtgeving.

Wie zichzelf weleens Googelt komt soms nare hits tegen. Marco Juffermans heeft daar als online reputatiemanager een dagtaak aan. Zijn bedrijf White Canvas Reputation Guards‎ zorgt dat het goedkomt met die vervelende links zodat mensen zich van hun beste kant kunnen laten zien.

“98 procent van de mensen kijkt alleen op de eerste pagina”, weet de ondernemer. Klanten van het bedrijf moeten echter wel koosjer zijn, Juffermans noemt hen liever niet bij naam, maar het zijn veel particulieren en inmiddels ook bedrijven. Een bekendere naam is Chantal Werkendam, die eerder in de media verscheen vanwege ongewenste online filmpjes.

Juffermans heeft zijn omzet zien stijgen sinds het makkelijker is geworden om verwijderverzoeken te doen bij Google. “Mensen zijn zich bewuster geworden van hun online aanwezigheid.” White Canvas zou door experts gewaardeerd zijn op 17 miljoen euro op het moment van dit interview, maar Marco Juffermans ziet een absoluut stijgende lijn.

Bekijk deze aflevering op 7Ditches.tv


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.