Lufthansa wint marketingprijs met ‘voetbalneus’

7 februari 2006, 22:01

Lufthansa wint marketingprijs met 'voetbalneus'

Sinds augustus 2005 zijn 40 toestellen van de Lufthansa-vloot voorzien van een zwart-witte voetbal op de neus. Dit in het kader van het WK voetbal, dat deze zomer in Duitsland plaatsvindt. Deze marketingactie is nu onderscheiden met een belangrijke marketingprijs, die Lufthansa samen met reclamebureau Wunderman in New York in ontvangst nam.

In de categorie ‘Marketingeffectiviteit’ is de actie bekroond voor het publieke effect dat werd behaald door op een slimme en creatieve manier de link tussen Lufthansa en voetbal te verbeelden. Lufthansa en Wunderman wonnen de zilveren ‘World Medal for Marketing Effectiveness’, die tijdens de New York Festivals of Advertising werd uitgereikt. Dit is naast Cannes en de American Clio Award, ??n van de belangrijkste evenementen van de reclamewereld aldus het persbericht van Lufthansa.

Het zal wel aan mij liggen maar het is opvallend rustig met inhakers voor het WK Voetbal de laatste tijd.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    venturo

    de markt wacht tot de winterspelen zijn geweest.


    8 februari 2006 om 04:58
    Laurens

    inderdaad erg goed bedacht!


    8 februari 2006 om 06:55
    Dirk

    Is dit het nou? Vind het een mooi voorbeeld van incrowd-marketing. Het ene bureau laat aan het andere bureau zien hoe creatief ze zijn…. Hoeveel mensen zien nu daadwerkelijk deze uiting? Wat is de waarde? Wat levert het op? Denk dat dit een stuk effectiever ingezet had kunnen worden!


    8 februari 2006 om 07:26
    Hanzel

    Ben vorige week op het vliegveld van Munchen geweest. Inderdaad: ook gevlogen met Lufthansa. Mooi gezicht hoor al die toestellen met een voetbalneus. Wie deze uiting nu zien? Ik dus en uiteraard dagelijks de vele duizende reizigers. Wereldwijd!


    8 februari 2006 om 08:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!