Livestream: Content Club #9 over storytelling

Livestream: Content Club #9 over storytelling
,
@marketingfacts

’t Is weer zover: Content Club nr. 9 vindt vanavond plaats in Amsterdam met als thema storytelling. Nieuw in deze editie is het 'TED-achtige' format: in 12 minuten wordt ‘content worth spreading’ gedeeld in maximaal 4 sheets. En dat betekent dat er dus ook meer sprekers dan normaal op de zeepkist plaatsnemen. Als je er niet bij kunt zijn of gewoon liever vanuit je tuin of vanaf je dakterras meekijkt, kun je hier vanaf 19.30u de livestream volgen!

Livestream

Het programma start om 19.30 uur, dus vanaf dan zal ook de livestream hier beschikbaar zijn! Je kunt ook meekijken op de livestream-portal, zodat je o.a. direct kunt reageren op de presentaties.

Content

In onze huidige tijd van informatie-overload zorgen verhalen ervoor dat je als mens, merk en organisatie beter wordt gehoord. Het belangrijkste element van storytelling is de narrativiteit: een keten van gebeurtenissen met een oorzaak-gevolgrelatie en dat gebracht met een begin, midden en eind. Liefst met een fraaie spanningsboog en een krachtig slot. Want dat ademt passie en triggert de emotie. Het is zelfs neurologisch bewezen dat onze hersenen zoeken naar verhalen om informatie beter te begrijpen. En daarom is verhalen vertellen ook zo oud als de mensheid.

Storytelling is dus even simpel gezegd: een verhaal vertellen. En dat is ook de opdracht die de sprekers voor #CC09 hebben meegekregen. Wees 12 minuten lang een verhalenverteller! Alle CC-verhalen op deze avond hebben natuurlijk wel een haakje met content (marketing) en/of storytelling. Van een persoonlijke ervaring, case, metaforische anekdote tot… Het format is verder volledig vrij en daardoor - ook voor ons - redelijk spannend.

Sprekers

De 7 verhalenvertellers bij #CC09 zijn:

Credits afbeelding: David Noah, licentie: CC BY (Commercieel hergebruik, inclusief aanpassing)

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.