Lifestylewinkels gaan het helemaal maken

23 december 2003, 11:52

Lifestylewinkels zijn de winkels van de toekomst. Om de jongeren geld uit te laten geven in deze winkels, dienen de winkeliers hun aanbod te expanderen. Niet alleen kleding, maar daarnaast ook make-up, sieraden, horloges en mobiele telefoons aanbieden zorgt voor extra omzet, aldus Hermieke Lorwa van Retail Management Center.

Dit center adviseert winkeliers. De producten moeten natuurlijk wel allemaal in dezelfde stijl te zijn, zo laat Lorwa weten. Jongeren van 16 tot 24 jaar geven jaarlijks zo`n 2,4 miljard euro uit. Zij worden aangetrokken door de lifestylewinkels waar zij alles in dezelfde stijl kunnen krijgen.

Jonge mensen zijn vaak onzeker over hun uiterlijk en door zich een bepaalde stijl aan te meten, horen zij ergens bij. Merken zijn daarom ook zo belangrijk voor de jongeren, aldus Lorwa. De lifestylewinkel, waar alles onder een dak te vinden is, is makkelijk voor de jongeren.

De Bijenkorf biedt met de Chill Out-afdeling een dergelijke lifestylewinkel, evenals V&D met de jongerenafdeling Young Zone. In dergelijke winkels zou ook plaats moeten zijn voor een cafeetje of bijvoorbeeld een kapper.

Bron:

Algemeen Dagblad

Via:

http://www.rmc.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!